Informace k výrobnímu EANu

Pokud jste naším zákazníkem, a máte zájem, abychom za vás převzali odpovědnost za odchylku, napište na vyrobny@cez.cz. Do předmětu uveďte: „Chci převzít odpovědnost za odchylku“ a do těla e-mailu uveďte EAN výrobny, pro kterou máme převzít odpovědnost za odchylku.

Následně vás budeme informovat, ke kterému datu jsme odpovědnost za odchylku převzali. 

 

 

Pokud jste v předpisu SIPO nenašli zálohu na elektřinu, nebo je tato záloha nižší než obvykle, je to tím, že jsme Vám do záloh zohlednili příspěvek státu na energie tzv. úsporný tarif a odpuštění poplatku za podporované zdroje energie (POZE). Více informací v textu níže

 


Podpora Nemám na zaplacení

Dostali jste se do náročné finanční situace?

Předejděte vysokému nedoplatku správným nastavením záloh

Nečekejte až na vyúčtování a zálohy si upravte podle aktuální spotřeby kdykoliv během roku. Výši doporučené zálohy (tedy výši záloh, která by měla minimalizovat nedoplatek) zjistíte zadáním samoodečtu v MŮJ ČEZ. Na základě zadaného stavu se automaticky přepočítá doporučená záloha a vy si ji v MŮJ ČEZ můžete rovnou změnit. Čím dříve si zálohy změníte, tím spíše předejdete vyššímu nedoplatku.

Přišel vám příliš vysoký nedoplatek ve vyúčtování? Rozložte si jeho platbu do několika měsíců

Nabízíme vám možnost postupného splácení nedoplatku. Nedoplatek si můžete rozložit do menších částek a uhradit ho postupně až během deseti měsíců. Zároveň si můžete nastavit datum splatnosti, kdy chcete jednotlivé splátky hradit. Stačí se přihlásit do MŮJ ČEZ, přejít na detail vyúčtování, kde máte možnost rozložit nedoplatek do splátek.

Máte problém se zaplacením plateb za energie?

V takovém případě neváhejte využít nabídku finanční pomoci Úřadu práce ČR. O finanční pomoc můžete zažádat online na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí anebo osobně na kterémkoli úřadu práce.

Detailní informace najdete na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí. Nebo se také můžete zastavit na kterémkoli úřadu práce, kde vám poradí s vaší konkrétní situací. Seznam poboček najdete zde

Vaší situaci rozumíme a rádi bychom vám doporučili, jak ji dále řešit

Každý problém se nejlépe řeší s někým, kdo mu rozumí a může vám z něj pomoci najít cestu ven. Pokud se nacházíte v tíživé situaci, můžete se obrátit na specializovanou Poradnu při finanční tísni, která ji pomáhá i našim zákazníkům řešit.

Poradna je tu proto, aby vám poradila s hospodařením v rámci rodinného rozpočtu. Pomůže vám najít způsob, jak uspořit či jak získat další zdroj příjmů. Zkonzultuje s vámi možnosti řešení závazků ve vztahu k naší společnosti či státu nebo dalším organizacím.

Všechny služby poradny jsou zdarma.

Bezplatná linka poradny: 800 722 722

E-mail poradny: poradna@financnitisen.cz

Stránky poradny s dalšími informacemi najdete na www.financnitisen.cz.


Dne 17. 3. 2025 rozhodl insolvenční soud o úpadku společnosti XSOLAR REUSE SYSTÉM a.s. (dříve REMA PV Systém, a.s.).

Provozovatelé FVE, kteří měli s touto společností uzavřenou smlouvu o kolektivním plnění, mohou uplatnit své pohledávky v rámci insolvenčního řízení nejpozději do 19. 5. 2025 prostřednictvím zvláštního formuláře.

Dle argumentace rozhodnutí o úpadku nemohou být pohledávky jednotlivých věřitelů XSOLAR REUSE SYSTÉM a.s. vyplaceny ze strany insolvenčního správce přímo jim, ale mohou být převedeny výhradně jinému (oprávněnému) kolektivnímu systému, který má s daným provozovatelem FVE v současnosti uzavřenou (novou) smlouvu.

Vzorová smlouva o kolektivním plnění, kterou mohou provozovatelé FVE uzavřít se společností ČEZ Recyklace, s.r.o., je dostupná na webových stránkách této společnosti.