Předejděte vysokému nedoplatku správným nastavením záloh
V současné době ceny energií naprosto rekordně rostou, a to může způsobit nečekaně vysoký nedoplatek. Uvědomujeme si, že takový výsledek vyúčtování může významně zatížit rodinný rozpočet, a proto bychom Vám rádi doporučili zvýšení záloh ještě v průběhu zúčtovacího období.
Nečekejte prosím až na vyúčtování. Čím dříve si zálohy změníte, tím spíše předejdete vyššímu nedoplatku. Doporučenou zálohu na základě své aktuální spotřeby zjistíte zadáním samoodečtu v MŮJ ČEZ, kde stačí zadat stav elektroměru nebo plynoměru. Zálohu si v MŮJ ČEZ můžete rovnou změnit.
Přišel vám příliš vysoký nedoplatek ve vyúčtování? Rozložte si jeho platbu do několika měsíců
Nabízíme vám možnost postupného splácení nedoplatku ve vyúčtování. Nedoplatek si můžete rozložit do menších částek a uhradit ho postupně až během deseti měsíců. Zároveň si můžete nastavit datum splatnosti, kdy chcete jednotlivé splátky hradit. Stačí se přihlásit do MŮJ ČEZ, přejít na detail vyúčtování, kde máte možnost rozložit nedoplatek do splátek.
Máte problém se zaplacením plateb za energie?
V takovém případě neváhejte využít nabídku finanční pomoci Úřadu práce ČR. O finanční pomoc můžete zažádat online na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí anebo osobně na kterémkoli úřadu práce.
Detailní informace najdete na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí.
Víte, že na platby za energie lze využít příspěvek na bydlení a doplatek na bydlení? Více o těchto dávkách najdete na následujících stránkách úřadu práce:
Nebo se také můžete zastavit na kterémkoli úřadu práce, kde vám poradí s vaší konkrétní situací. Seznam poboček najdete zde.
Pro jednání s úřady si připravte veškeré doklady o nákladech souvisejících s bydlením (např. nájem z evidenčního listu, nebo zálohy a vyúčtování od dodavatelů vody a kanalizačních služeb /vodné, stočné/, svozu odpadu) vč. následujících dokladů za elektřinu a plyn: doklady o úhradách záloh a vyúčtování (výpis z vašeho bankovního účtu, ústřižek z poštovní poukázky, potvrzení úhrady SIPO a další) a poslední vyúčtování energií včetně aktuálního plánu záloh. Nezapomeňte si připravit i doklady o příjmech. To vše za poslední uzavřené čtvrtletí.
Vaší situaci rozumíme a rádi bychom vám doporučili, jak ji dále řešit
Každý problém se nejlépe řeší s někým, kdo mu rozumí a může vám z něj pomoci najít cestu ven. Pokud se nacházíte v tíživé situaci, můžete se obrátit na specializovanou Poradnu při finanční tísni, která ji pomáhá i našim zákazníkům řešit.
Poradna je tu proto, aby vám poradila s hospodařením v rámci rodinného rozpočtu. Pomůže vám najít způsob, jak uspořit či jak získat další zdroj příjmů. Zkonzultuje s vámi možnosti řešení závazků ve vztahu k naší společnosti či státu nebo dalším organizacím.
Všechny služby poradny jsou zdarma.
Bezplatná linka poradny: 800 722 722
E-mail poradny: poradna@financnitisen.cz
Stránky poradny s dalšími informacemi najdete na www.financnitisen.cz.