V nočních hodinách z úterý na středu připravil provozní personál elektrárny ve spolupráci s generálním dodavatelem technologie Škodou Praha, a.s. a Škodou Energo s.r.o. první diagnostickou jízdu turbosoustrojí. Jejím cílem bylo z prováděných měření získat základní údaje o chování stroje po provedených úpravách. Testu předcházelo provedení zkoušky pohyblivosti přepouštěcí stanice do atmosféry, která byla provedena při výkonu reaktoru na úrovni 20 %. Vlastní diagnostický test turbosoustrojí byl pro potřeby měření rozdělen do čtyř částí. V té první bylo soustrojí najeto na 500 otáček za minutu, následovalo zvýšení otáček na tzv. prohřívací úroveň, která je 1600 otáček. Ve třetí části testu byla turbína, stále ještě bez připojení generátoru, najeta na své nominální otáčky tj. 3000 za minutu. Na těchto byla pracovníky dodavatele prováděna více jak čtyři hodiny hlavní diagnostická měření. Následovala poslední část této diagnostické jízdy - hodinové připojení turbíny s generátorem na výkonu cca 100 MW. Zde proběhla poslední měření při zatížení stroje. Diagnostická měření byla ukončena dnes v ranních hodinách a provádí se vyhodnocení všech výsledků. „Tato diagnostická jízda splnila svůj cíl. První výsledky měření ukázaly potřebu dovyvážení třetího nízkotlakého dílu což plyne z logiky montáže soustrojí s postupným vyvažováním rotorové soustavy. Pracovníci dodavatele budou, na základě vyhodnocování testu, provádět potřebné úpravy zařízení. Po jejich realizaci budou testy turbosoustrojí pokračovat," doplnil Václav Brom z tiskového odboru elektrárny Temelín. Informace o parametrech na 1. bloku dnes 15.8. 2001 v 10.15 hodin: Václav Brom |
15. 8. 2001
Informace k průběhu energetického spouštění 6
V nočních hodinách z úterý na středu připravil provozní personál elektrárny ve spolupráci s generálním dodavatelem technologie Škodou Praha, a.s. a Škodou Energo s.r.o. první diagnostickou jízdu turbosoustrojí. Jejím cílem bylo z prováděných měření získat základní údaje o chování stroje po provedených úpravách.