26. 4. 2012

Budoucí elektrikáři a opraváři aut se učí o elektřině na počítačových simulacích

Hradec Králové, 26. dubna 2012 - Co se děje pod kapotou automobilu a jak studentům vysvětlit probíhající elektrotechnické děje? Na Střední škole technické a řemeslné v Novém Bydžově při výuce odborných předmětů pomáhají multimediální technologie. Simulační výukové programy, dataprojektor a nové počítače umožní každému žákovi udělat si o vyučované látce názornou představu a tak ji lépe pochopit. Výuku pomocí moderních výukových pomůcek dnes předvedli žáci a pedagogové na ukázkové hodině. Projekt školy podpořila Nadace ČEZ.

Bydžovská Střední škola technická a řemeslná vychovává mj. budoucí elektrikáře, autoelektrikáře a mechaniky-opraváře motorových vozidel. Všechny tyto obory spojuje potřeba osvojit si elektrotechnické předměty, které škola nyní vyučuje těmi nejmodernějšími způsoby. Naučit se správně zapojit elektrický obvod a nebát se, že přitom zničí měřicí pomůcky, může dnes již každý student využívající PC simulaci v nově vybudované multimediální učebně. Interaktivní výukové programy umožňují pedagogům demonstrovat jinak pro studenty obtížně pochopitelné elektrofyzikální jevy. Pomocí dataprojektoru může vyučující promítat veškerou probíranou látku včetně schémat, videosekvencí, animací a zvukových efektů. Připojení na vysokorychlostní internet pak zpestřuje výklad novinkami ze světa. „Elektrotechnika je dost náročná na představivost a z kreslení schémat křídou na tabuli si toho žáci moc neodnesou. Pro pochopení tak obtížného předmětu je ideální, když si studenti mohou sami vše vyzkoušet, zapojit a vidět na vlastní oči. To vše jim multimediální vybavení naší učebny umožní,“ vysvětluje Lubomír Kořínek, který vede výuku odborných předmětů na Střední škole technická a řemeslné.

Z nové multimediální učebny mají kromě žáků radost i pedagogové, kterým nové vybavení usnadnilo výklad obtížných předmětů. „Dříve jsme se neustále potýkali s nefungujícími počítači a během hodin řešili odstranění technických problémů. Dnes je to již historie,“ říká s úsměvem Kořínek. Od novinek ve výuce si vedení školy slibuje nejen zkvalitnění přípravy studentů na budoucí povolání, ale také zvýšení zájmu dětí o studium na této škole.

Na proměnu zastaralé učebny v nejmodernější přispěla škole Nadace ČEZ z projektu Oranžová učebna částkou téměř 200 tisíc korun. „Technické předměty nebývají u dětí příliš oblíbené z důvodu jejich náročnosti či obtížnosti je pochopit. Moderní technologie nabízejí možnosti, jak jejich studium usnadnit,“ říká Daniel Novák z Nadace ČEZ.