20. 12. 2013

Češi si na Vánoce nejčastěji blahopřejí SMSkou, o penězích se příliš nemluví

Téměř 97 % obyvatel České republiky každoročně popřeje někomu ze svých blízkých všechno nejlepší k Vánocům nebo do Nového roku. Nejdůležitější je pro nás zdraví a štěstí, pouze čtvrtina lidí myslí v blahopřání i na peníze. Jednoznačně nejpopulárnější formou jsou SMS zprávy, naopak pohledy posílá necelá polovina populace. Vyplývá to z výzkumu, který pro operátora MOBIL OD ČEZ připravila společnost STEM/MARK.

Konec roku je vždy obdobím, ve kterém padají rekordy v počtu odeslaných pohledů, SMS zpráv a ve využití dalších komunikačních nástrojů. Operátor MOBIL OD ČEZ proto podrobně mapoval, jakým způsobem spolu obyvatelé ČR ve skutečnosti konverzují. Nejčastěji přejeme rodině (97,8 %) a přátelům (94,7 %), kolegům v práci popřeje 56,5 % obyvatel, svým nadřízeným zhruba čtvrtina a 12 % respondentů si vzpomene i na zákazníky nebo obchodní partnery.

„Výzkum jsme si nechali vypracovat jako jeden z analytických podkladů pro rozvoj našich služeb. Vánoční svátky jsou totiž unikátní v tom, že spolu komunikují prakticky všichni – bez rozdílu věku, pohlaví nebo lokality,“vysvětluje Veronika Svobodová, ředitelka prodejního a segmentového marketingu ČEZ Prodej. „Je velmi zajímavé, že se neustále mluví o absolutní dominanci internetu a sociálních sítích, ale realita je jiná. Z průzkumu je vidět, že lidé jsou v zásadě konzervativní – telefon stále chtějí používat na volání a posílání SMS zpráv. Pro komunikaci s rodinou a přáteli je to jednoznačně nejsilnější a nejvíce důvěryhodné médium,“ dodává.

Textové pole: Jak blahopřejí Češi k Vánocům 94 % SMS zprávou 83 % Telefonicky 77 % e-mail 48 % Pohled/přání 47 % Přes sociální sítě Zdroj: MOBIL OD ČEZHlavní část výzkumu se týkala formy komunikace. Zdaleka nejčastějším nástrojem jsou SMS zprávy, které posílá 93,7 % obyvatel. Druhým nejběžnějším způsobem je telefonická gratulace, využívá ji 82,7 % respondentů. Na třetím místě je e-mail s frekvencí 76,9 %. Až čtvrté skončilo tradiční posílání pohledů s 48,4 % a ve velmi těsném odstupu následují sociální sítě, které používá pro gratulaci 47,5 % dotázaných. Ty jsou oblíbené hlavně mezi mladou populací do třiceti let, v této kategorii je využije 73,8 % dotázaných. Nejsou ale cizí ani starším lidem – ve věkové kategorii 65+ je uvedla více než třetina respondentů.

Zajímavé také je, co všechno si lidé navzájem přejí. Za nejdůležitější považujeme jednoznačně zdraví (95,5 %) a štěstí (88,8 %). Často se také přeje klid a pohoda (77,3 %), láska (69,6 %) a spokojenost (69 %). Naopak s velkým odstupem uváděli respondenti výzkumu peníze, které do gratulací zahrnuje pouze 27,6 % dotázaných. S rostoucím věkem si lidé více přejí klid a pohodu, pro mladé je naopak důležitá láska a ve větší míře i peníze.

Výzkum, který provedla společnost STEM/MARK pomocí internetu na více než 500 respondentech, byl vypracován pro operátora MOBIL OD ČEZ. Ten vstoupil na trh v říjnu letošního roku a během dvou měsíců získal přes třicet tisíc zákazníků. Jeho základní filozofií je jednoduchost a přehlednost nabídky, která se orientuje na tradiční uživatele se zájmem o výhodné volání a SMS služby.

O MOBILU OD ČEZ

MOBIL OD ČEZ nabízí jeden základní tarif „Platím, jak volám“ zcela bez poplatků. K němu je možné aktivovat další hlasové a datové balíčky. Za 200 Kč měsíčně hlasový balíček „Volám občas“ se sto volnými minutami. Hlasový balíček „Volám rád“ za 340 Kč obsahuje dvě stě volných minut do všech sítí. Aktivace jakéhokoliv hlasového či datového balíčku automaticky znamená telefonování v síti ČEZ zcela zdarma. Datové balíčky jsou tři. Denní za 20 Kč s FUP 50 MB, balíček „Často online“ s 300 MB dat za 200 Kč měsíčně nebo „Žiju online“ za 300 Kč měsíčně s 1 GB dat.

Stávající zákazníci ČEZ Prodej mají s MOBILEM OD ČEZ esemeskování v síti ČEZ zdarma. Mohou jím obdarovat i své tři přátele, kteří také využívají služby MOBILU OD ČEZ. Samozřejmostí jsou MMS, roaming či převedení původního čísla. Zdarma je k dispozici Hlasová samoobsluha s operátory, která je dovolatelná z MOBILU OD ČEZ na čísle *84. Obsluhovat MOBIL OD ČEZ lze též na Zákaznické lince 840 840 840, na Zákaznických centrech Skupiny ČEZ či přes internetovou samoobsluhu na www.cez.cz. Na všech těchto místech je možné si také MOBIL OD ČEZ zřídit.