10. 6. 2002

České dráhy a ČEZ: Duhová lokomotiva vyjíždí ? první reklamní lokomotiva ve střední a východní Evropě

Energetická společnost ČEZ se stala první firmou v rámci Střední a Východní Evropy, jejíž produkt bude propagován i prostřednictvím reklamní lokomotivy Českých drah. Na našich tratích se tak objeví ?Duhová lokomotiva?, která bude propagovat Duhovou energii společnosti ČEZ.

Energetická společnost ČEZ se stala první firmou v rámci sřední a východní Evropy, jejíž produkt bude propagován i prostřednictvím reklamní lokomotivy Českých drah. Na našich tratích se tak objeví „Duhová lokomotiva“, která bude propagovat Duhovou energii společnosti ČEZ. Jedná se o zcela ojedinělý projekt v oblasti reklamy nejen v rámci České republiky. České dráhy prostřednictvím své dceřiné společnosti RailReklam poskytly pro tento účel svoji nejrychlejší elektrickou lokomotivu řady 151.001, která je schopna dosáhnout rychlosti až 160 km/h.

Nová „Duhová lokomotiva“ je součástí dlouhodobé reklamní kampaně, kterou ČEZ odstartoval v závěru loňského roku v souvislosti s otevíráním trhu s elektřinou. Cílem reklamní kampaně je představit nový obchodní program společnosti ČEZ. Reklama prezentuje obchodní značku Duhová energie, snaží se ji zavést do povědomí veřejnosti a získat pro ni zákazníky. Kromě toho si kampaň klade za cíl zajímavou a výraznou formou upozornit veřejnost, že se v  České republice otevírá trh s elektrickou energií, a že si zákazníci budou moci vybrat svého dodavatele elektřiny.

Účelem kampaně je začít spotřebitele na tuto možnost postupně připravovat a objasnit jim, jaké z toho pro ně plynou výhody. Důležitým úkolem je také představit veřejnosti elektrickou energii jako zboží, které lze kupovat, a u něhož si lze dokonce vybírat podle vlastností, nikoliv jej pouze povinně odebírat od vymezeného distributora, jak tomu bylo doposud. Jde také o to vysvětlit, že ČEZ dosud nemůže prodávat elektřinu přímo většině konečných zákazníků a nestojí za zvyšováním cen elektřiny. Naopak, ČEZ dokonce pro letošní rok elektřinu zlevnil a považuje proto za oprávněné provádět “osvětovou" reklamní kampaň.

Reklamní plochy na železničních vozidlech nabízí v Evropě pouze několik železničních společností ve Švýcarsku, v Německu a v menší míře i v Nizozemí a Itálii, ojediněle také v Rakousku (např. podpora nástupu Eura) a Norsku (zimní OH). České Dráhy se tak zařadily mezi progresivní železnice s alternativním způsobem získávání finančních prostředků na vlastní provoz.

Výhradním pronajímatelem reklamních ploch na movitém a nemovitém majetku Českých drah je dceřiná společnost RailReklam a uskutečnění tohoto projektu nabízí na českém trhu dlouho očekávané jedinečné outdoorové plochy. Malovaný vlak je tak netradičním a ojedinělým médiem, které RailReklam nabízí ve spolupráci s Českými drahami.

Kreativní návrh a grafickou úpravu první reklamní lokomotivy v České republice, „Duhová energie“, zajistila agentura Young & Rubicam a grafický a produkční ateliér Milfait MSW, který zajišťoval nátěr. Ten byl značně specifický s ohledem na členitost skříně lokomotivy, provozní podmínky a předpisy Českých drah. Nástřik poměrně složitého motivu blesků a barevných přechodů uskutečnil ateliér Milfait MSW a H&H metodou airbrush (americkou retuší), založenou na principu přesného nanášení a rozprašování barev. Celkový reklamní nátěr je proti poškození ošetřen antigrafiti lakem.

Ladislav Kříž, tiskový mluvčí ČEZ
Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí GŘ ČD