3. 11. 2009

ČEZ chce dále zlepšit servis zákazníkům, zřizuje pozici ombudsmana

Praha, 3. listopadu 2009 – Od počátku října je klientům společností Skupiny ČEZ k dispozici tým specialistů kolem firemního Ombudsmana Josefa Sedláka. Má sloužit zákazníkům, kteří z jakéhokoli důvodu neuspěli s klasickou stížností ve svém případě. Výsledky šetření slibuje Ombudsman uveřejnit vždy nejpozději do 30 dnů od podání nebo námětu. Pozice ombudsmana není u energetických firem zatím obvyklá. Pro své domácí zákazníky má ombudsmana jen jediná evropská energetická firmy a to francouzská EdF.

„ČEZ je často vytýkáno, že díky své velikosti jej problémy zákazníků vlastně nezajímají a že se chová přezíravě ba arogantně. Není tomu tak v žádném případě, o tom svědčí i fakt, že ČEZ je nejlevnějším zavedeným dodavatelem na českém trhu. Taktéž naše obsluha zákazníků vyhrála před měsícem ocenění, za nejlepší služby v Evropě. Ale u velkých firem obtížněji dohlédnete na každý jednotlivý případ. Proto přistupujeme k  dalšímu systémovému kroku a zřizujeme pozici ombudsmana, aby zákazníci, kteří nejsou spokojeni s výsledkem standardního procesu vyřizování svých požadavků, měli ještě další šanci. Slibujeme si zkvalitnění zpětné vazby, která nám umožní zlepšení služeb a tím i vztahů se zákazníky. Právě zpětná vazba je to podstatné, abychom se nedostatků ve vztahu k zákazníkům do budoucna vyvarovali,“ řekl k zřízení pozice ombudsmana generální ředitel ČEZ Martin Roman.

S podáním na Ombudsmana ČEZ se nyní může obrátit zákazník, který nebyl spokojen s vyřízením své stížnosti či reklamace dříve podané u příslušné společnosti Skupiny ČEZ. Nespokojení zákazníci se mohou ozývat formou podání či námětů – v obou případech buď písemně nebo pomocí elektronických formulářů. Ty spolu s dalšími informacemi klienti najdou na stránkách www.cez.cz/ombudsman. V případě, že to bude charakter a složitost podání vyžadovat, bude zákazník Ombudsmanem pozván k osobnímu projednání případu.

Ombudsmanem Skupiny ČEZ se stává Josef Sedlák, historicky první ředitel společnosti ČEZ Obnovitelné zdroje a bývalý ředitel dukovanské elektrárny.

„Vybral jsem si jej pro řízení nového zákaznicky orientovaného projektu proto, že se v jeho osobě potkávají zkušenosti špičkového manažera s dokonalou znalostí energetiky i schopnost naslouchat a jednat s lidmi,“ říká Martin Roman.

foto - J. Sedlák„Nemohu slíbit, že podání a náměty budou vždy vyřízeny zcela podle představ zákazníků. Zaručuji ale, že budou nestranně a důsledně prošetřeny, a že ke každému zaujmu jednoznačné stanovisko,“ přidává své krédo Josef Sedlák.

Josef Sedlák vystudoval VŠE v Praze. Před nástupem do ČEZ (od roku 1987) působil v Královopolské strojírně Brno. V letech 1993 až 2002 byl ředitelem Jaderné elektrárny Dukovany, od roku 2000 do roku 2004 členem představenstva ČEZ. Od roku 2006 do letošního jara byl jednatelem a generálním ředitelem společnosti ČEZ Obnovitelné zdroje. Josef Sedlák je ženatý, má 2 syny. Jeho největšími koníčky jsou tenis, nohejbal a sportovní rybaření.