29. 2. 2012

ČEZ Logistika trvale zvyšuje spokojenost zákazníků

ČEZ Logistika každoročně provádí průzkum spokojenosti svých zákazníků a nejinak tomu bylo i na konci roku 2011. Průzkum byl zaměřen na interní zákazníky i externí zákazníky mimo Skupinu ČEZ. Hlavním cílem bylo získat zpětnou vazbu o úrovni poskytovaných služeb a informace o tom, jak je společnost svými zákazníky vnímána.

„Dotazníkový průzkum proběhl ve dnech 31. 10. – 11. 11. 2011. V jeho rámci bylo osloveno 349 interních a 443 externích zákazníků s celkovou návratností 49 %. Procento návratnosti dotazníků považujeme za poměrně vysoké a i tato skutečnost nás těší," uvádí Jiří Žemlička, vedoucí odboru Prodej sever, který průzkum vedl. Realizace průzkumu byla záměrně posunuta na konec roku 2011. Společnost na začátku roku přecházela v rámci systému SAP na verzi R5P a zároveň docházelo ve Skupině ČEZ k implementaci projektu automatické fakturace (AFS). Tyto přechody a změny si vyžádaly zejména personální a časové kapacity a v jisté míře ovlivnily především interního zákazníka.

Z výsledků vyplynulo, že došlo ke zlepšení v těch nejdůležitějších oblastech. Interní i externí zákazníci pozitivně hodnotili dodržení dodacího termínu nebo kompletnost dodávky. Mírné zhoršení ve spokojenosti bylo zaznamenáno v oblasti zajišťování přepravy a při komunikaci s aplikacemi ČLG Ceník 2100 a ČLG Obchodní portál. „Tato skutečnost potvrzuje, jak rychle jde vývoj ve světě elektronické komunikace kupředu a potvrzuje nutnost tyto stále zákazníkem velice intenzivně využívané aplikace posunout v uživatelském komfortu zase o krok dál," doplňuje Milan Bojda, manažer obchodního rozvoje. Celkový index spokojenosti  dosáhl úrovně 1,76, což je téměř shodný výsledek z předchozího roku, kdy byl konečný index ve výši 1,77.

„Vzhledem k tomu jak významnými změnami v oblasti informačního systému a fakturace si naše společnost na počátku r.2011 prošla, jsou pro nás tyto výsledky potvrzením toho, že jsme se s tímto přechodem dokázali vyrovnat aniž by to zásadním způsobem ovlivnilo naše zákazníky," dodává Jiří Bednařík, ředitel úseku Prodej.

Na základě výsledků průzkumu byla přijata konkrétní doporučení a opatření, která by měla u kladně hodnocených oblastí přispět k udržení vysokého standardu a zároveň vylepšit vnímání zákazníků v oblastech, kde došlo k mírnému zhoršení kvality poskytované služby.

Společnost děkuje všem účastníkům průzkumu za čas, který strávili vyplněním dotazníků.