16. 1. 2008

ČEZ nabízí většině zákazníků v porovnání s hlavními konkurenty levnější elektřinu

Zákazníci mohou ušetřit několik set korun ročně. Odstartovala reklamní kampaň, jejíž cílem je vyzvat zákazníky ke srovnání konkurenčních nabídek a svobodné volbě dodavatele.

„Konkurenční boj, po liberalizaci prodeje velkým a středním zákazníkům, startuje i v dodávkách elektřiny koncovým zákazníkům. Spočítejte si sami podle vlastní spotřeby, kolik můžete ušetřit přechodem k ČEZ“ – takový je vzkaz společnosti ČEZ všem spotřebitelům v České republice. Tarify ČEZu se totiž při srovnání s nabídkami hlavních konkurenčních společností PRE a E.ON vyplatí naprosté většině ze zhruba 2 miliónů zákazníků. V případě PRE v 86 procentech objemu dodávek je ČEZ nejlevnější. V případě E.ON spotřebitelé, kteří se rozhodnou odejít k ČEZu dokonce ušetří ve 100 % případů. Taková je situace na plně fungujícím energetickém trhu dva roky od jeho úplné liberalizace.

ČEZ očekává, že řada zákazníků jeho nabídku levnějších dodávek elektřiny skutečně využije. Společnost má aktuálně 45% podíl na trhu dodávek pro konečné zákazníky. Právě zahájená kampaň má za cíl získat nové tzv. tarifní zákazníky, tj. domácnosti a malé podnikatele.

Když si odběratel elektřiny porovná naši nabídku s konkurencí, jednoduše zjistí, že tarify ČEZu jsou v drtivé většině opravdu levnější. Proč tedy neušetřit několik set korun ročně. Žádnému zákazníkovi již nic nebrání, aby si vybral dodavatele, kterého preferuje. Na našich webových stránkách všichni zájemci najdou cenovou kalkulačku, kde si mohou výši úspor přechodem k ČEZ přesně spočítat,“ řekl Alan Svoboda, ředitel divize Obchod ČEZ.

Nejvíce se přechod od jiného dodavatele k ČEZu vyplatí těm, kteří elektřinou svítí, používají ji k vaření a provozu běžných domácích spotřebičů tzv. jednotarifním zákazníkům. Ti tvoří suverénně největší skupinu všech spotřebitelů z řad domácností v ČR - celkem dvě třetiny všech domácností využívá jednotarif.
ČEZ je nejlevnější pro 100% takových zákazníků E.ONu a 86% PRE. Podle charakteru odběru se v případě výhodnosti PRE spíše než o byty a rodinné domy jedná o garáže či zahradní domky s velmi malým odběrem, max. do 150 kWh/rok.

Obdobná je situace u zákazníků, kteří používají k vytápění domu akumulační kamna a ohřívají vodu bojlerem. Tyto tzv. Aku dvoutarify s možností odebírat elektřinu i v nočním osmihodinovém nízkém tarifu využívá celkem 1/4 všech domácností. Přechod od jiného dodavatele k ČEZu se vyplatí opět všem zákazníkům E.ONu a zhruba polovině zákazníků PRE (poměr spotřeby mezi vysokým a nízkým tarifem 2:3 a vyšší).

Poslední skupinou jsou odběratelé, kteří k vytápění využívají přímotopy a tepelná čerpadla.
U těch je spotřeba elektřiny tradičně nejvyšší a finančně nejnáročnější. Celkově tvoří necelou desetinu všech zákazníků na trhu. U této skupiny je ČEZ levnější opět pro 100% zákazníků E.onu a pro 46% zákazníků PRE. Především pro ty, kteří spotřebovávají výraznější množství elektřiny v nízkém tarifu. Jedná se zejména o majitele přímotopů nebo majitele elektrokotlů.

„Naším cílem je ukázat zákazníkům, že poskytujeme výhodnější cenu a přitom naše služby a produkty stále zlepšujeme. Jako jediní v ČR například nabízíme služby telefonního centra 24 hodin 7 dnů v týdnu, platby na všech terminálech Sazky nebo elektronický platební styk,“ řekl ředitel ČEZ Prodej Bohumil Mazač.

Reklamní kampaň ČEZu začala 14. ledna 2007 tiskovými inzeráty. ČEZ dále počítá s umístěním outdoorové reklamy. Reklama se objeví po celém území České republiky, zejména ale v Praze, jižních Čechách a na jižní Moravě, kde působí největší konkurenti ČEZ společnosti PRE a E.ON.