Pracovníci dispečinku distribuce pracují v týdenních izolovaných směnách, odloučení od rodin. Vybraní zaměstnanci jaderných elektráren mají prodloužené směny, tak aby vždy byla záloha v případě onemocnění personálu. Tisíce zaměstnanců jsou na home-office kvůli snížení rizika nákazy. Změna pracovního režimu, hrozba nakažení, obavy o zdraví blízkých i sebe, sociální izolace, zavřené školy a školky – to vše dlouhodobě zvyšuje stresovou hladinu. I proto společnost ČEZ zřídila pro své zaměstnance a jejich rodinné příslušníky telefonickou linku s nepřetržitou psychologickou poradnou.
„Odborníci na bezplatné lince jsou k dispozici 24 hodin denně. Mohou pomoci zvládnout stresové situace, zmírnit obavy, poradit s potížemi v partnerském soužití, případně s problémy spojenými s plněním pracovních povinností nebo výchovy dětí v současné nestandardní situaci,“ vysvětluje ředitel personalistiky Josef Lejček.
Od stresu může zaměstnancům ČEZ ulevit také zdravotní linka KORONAVIRUS. Přestože informací o epidemii koluje v médiích nesmírné množství, řada lidí stále preferuje konzultace přímo s lékařem. Z toho důvodu ČEZ ve spolupráci s on-line platformou uLékaře.cz poskytuje zaměstnancům ve všední dny v pracovní době možnost zavolat lékařům a poradit se s nimi. V době, kdy jsou veřejné linky přetížené, je možnost kdykoliv se poradit vítanou pomocí.
Vedoucí pracovníci zase mohou využít on-line krizový koučink, který jim pomůže řešit případné problémy s dálkovým řízením týmu. Mezi další vstřícné kroky společnosti vůči zaměstnancům v době epidemie patří například zajištění hlídání dětí pracovníkům ve vybraných lokalitách v souvislosti se zavřením škol a školek. ČEZ rovněž zaměstnancům zajišťuje ochranné roušky a dezinfekci, a to v první řadě pro provoz kritické infrastruktury. Dezinfekci si firma vyrábí ve svých elektrárenských laboratořích, částečně jí i zásobuje Thomayerovu nemocnici v Praze.