25. 2. 2009

Dodávka poslední instance pro zákazníky Moravia Energo

Dne 23. února 2009 Operátor trhu s elektřinou, a. s., oznámil, že společnost Moravia Energo, a.s., pozbyla možnosti uskutečňovat dodávku elektřiny oprávněným zákazníkům. Zákazníci odebírající elektřinu od společnosti Moravia Energo tak od 23. února 0:00 hodin byli převedeni do režimu dodávky od dodavatele poslední instance (DPI), kterým je na území ČEZ Distribuce společnost ČEZ Prodej. Dodavatel poslední instance je povinen dodávat elektřinu v tomto režimu maximálně po dobu 3 měsíců, takže  všichni zákazníci mají zajištěnou dodávku elektřiny a není potřeba se obávat jejího přerušení. Zákazníci kategorie domácnosti a maloodběratelé podnikatelé připojeni na hladinu nízkého napětí mohou navíc požádat o tento režim po neomezenou dobu.

Společnost ČEZ Prodej průběžně celou situaci sleduje a od prvních hodin od zahájení dodávky v režimu DPI poskytuje dotčeným zákazníkům plnou součinnost a spolupráci při řešení nastalé situace, včetně zajištění dodávky po ukončení režimu DPI. Na základě podkladů od společnosti Moravia Energo jsme zahájili distribuci všech důležitých informací o podmínkách dodávky v režimu DPI na všechny dotčené zákazníky.

Cena dodávky v režimu DPI pro zákazníky kategorie domácnosti a maloodběratele podnikatelé připojeni na hladinu nízkého napětí je pevně stanovena cenovým rozhodnutím ERÚ č. 09/2008. Pro ostatní zákazníky (zákazníci na hladině vysokého a velmi vysokého napětí) je stejným cenovým rozhodnutím stanovena cena maximální a to ve výši 3.030,- Kč/MWh. Společnost ČEZ Prodej se ve snaze minimalizovat vyšší náklady dotčených zákazníků vyplývající z dodávky v režimu DPI a s ohledem na nižší hladinu cen elektřiny na velkoobchodním trhu rozhodla stanovit cenu DPI pro tyto zákazníky podstatně nižší a to ve výší 2.745,- Kč/MWh. Tato cena v sobě zahrnuje veškeré náklady spojené se zajištěním mimořádné dodávky silové elektřiny těmto zákazníkům, včetně zvýšených nákladů na odchylku a nákladů spojených s dodávkou v režimu DPI.

Společnost ČEZ Prodej současně nabízí všem dotčeným zákazníkům možnost přechodu na dodávku ve standardním režimu tak, abychom zákazníkům pomohli minimalizovat negativní dopady způsobené nastalou situací.

Naši obchodní zástupci proaktivně kontaktují všechny příslušné zákazníky a jsou připraveni učinit všechny potřebné kroky, aby jim pomohli celou situaci co nejrychleji a nejlépe vyřešit. Samozřejmě jsme připraveni promptně reagovat i na přímé podněty zákazníků, kteří tak mohou kontaktovat svého obchodního zástupce společnosti ČEZ Prodej stejně jako se mohou obrátit na kontaktní osoby (viz. níže) našich regionálních zastoupení pro firemní zákazníky.

 

Kontakty na regionální zastoupení ČEZ Prodej pro firemní zákazníky:

 

Region Západní a Severní Čechy

Eva Zubričanová - e-mail: eva.zubricanova@cez.cz, tel.: 724 754 239, 411 123 102

Jana Svobodová - e-mail: jana.svobodova03@cez.cz, tel.: 724 366 778, 371 102 221

 

Region Východní Čechy

Ivana Pešavová - e-mail: ivana.pesavova@cez.cz, tel.: 602 782 391, 492 112 029

 

Region Morava

Jarmila Šmýrová - e-mail: jarmila.smyrova@cez.cz, tel.: 602 589 076, 591 114 704

 

Region Střední Čechy

Lenka Máchová - e-mail: lenka.machova@cez.cz, tel.: 607 584 021, 211 043 145