Krizové brzdění a vyhýbání se náhlé překážce na kluzké vozovce v podání hasičů z Elektrárny Tušimice.
„Smyslem celodenního intenzivního výcviku s teoretickou a praktickou částí je připravit frekventanty kurzu na ovládání vozidla během mimořádných situací. Například jeho zvládnutí při smyku nebo aquaplaningu, při krizovém brzdění na různém povrchu či vyhýbání se náhlým překážkám, které na polygonu simulují vodní gejzíry,“ uvedl Jan Foukal, mluvčí Autodromu Most.
Podle Zdeňka Kustla, velitele Požární ochrany ČEZ, a. s., - KE, jsou všichni hasiči profesionálové na svých místech. „Musí pochopitelně zvládnout jakoukoliv krizovou situaci. Kromě hasení požárů jsou tak připraveni kdykoliv poskytnout první předlékařskou pomoc, na žádost Integrovaného záchranného systému vyjet mimo elektrárnu k dopravní nehodě či pomoci likvidovat následky živelných pohrom, požáry z toho nevyjímaje. Proto je na místě, že absolvují různá havarijní a taktická cvičení, zátěžové testy, psychotesty a zdravotní přípravu. Jen přímo v elektrárnách mají už letos za sebou více než 20 cvičení různého typu a do konce roku je ještě nějaké čekají.“
Že přitom musí perfektně ovládat i řízení zásahových vozidel, je samozřejmostí. Nedávno navíc Požární ochrana ČEZ, a. s., – KE dokončila obnovu vozového parku. „I to je jeden z důvodů, proč všichni postupně absolvovali výcvik na mosteckém polygonu. Aby se sžili s novou technikou a naučili se ji co nejlépe ovládat,“ poznamenal k tomu Zdeněk Kustl.
Jak se shodli prakticky všichni frekventanti, v případě jejich profese je dobré, učit se stále něčemu novému, případně si zopakovat naučené. „Proto jsme rádi, že jsme mohli absolvovat praktický výcvik na polygonu. Prověřil naše reflexy a okamžité reakce na mimořádné situace na komunikacích. I když člověk za volantem dělá spoustu věcí instinktivně, mnohému jsme se přiučili,“ pochvalovali si například zbytečně nepromarněný den hasiči – strojníci Tomáš Panc z Elektrárny Mělník, Michal Weiss z Elektráren Prunéřov či Miloslav Zajíček z Teplárny Trmice.