Pro děti s hendikepem mají velký význam zážitky, proto se část výuky odehrává také na školním ranči, kde se děti starají o kozy, králíky, slepice a několik koní. Dospělí klienti Pomněnky se na statku zase zdokonalují v pracovních návycích prostřednictvím sociálně pracovní terapie. „Přitom jen péče o samotný ranč je časově velmi náročná, proto nám práce dobrovolníků opravdu hodně pomáhá. V jednom dni zastanou práci, kterou bychom sami zvládali měsíce,“ poděkovala ředitelka Pomněnky Nataša Strakošová Vykydalová.
Dobrovolnice ze zábřežského call centra ČEZ Distribuce zaujala hlavně dobrá atmosféra a příjemný pocit, že mohou někomu pomoci. „Potěšilo mě, že firma dokáže uvolnit zaměstnance, aby se mohlo pomoci tam, kde je potřeba,“ řekla operátorka Kamila Vepřková. Její kolegyně zaujalo také setkání se zaměstnanci i klienty Pomněnky. „Pracovní prostředí bylo příjemné, od vychovatelů až po klienty ústavu. Namotivovali nás do další pomoci, na kterou se těšíme příští rok,“ dodal za tým ze Zábřeha Ondřej Prášil.
Podobně to vidí i chlapi z Dlouhých strání, kde s nápadem podporovat Pomněnku před lety přišli a od té doby pomáhají každoročně. „Mám potřebu lidem, kteří naši pomoc potřebují, nabídnout pomocnou ruku, i když za jediný den jsme toho nemohli moc stihnout. Mám dobrý pocit kolektivní pomoci potřebným, hlavně v kontextu s prohlídkou zařízení, když jsme viděli, že naše práce bude užitečná pro konkrétní lidi,“ dodal Milan Šilar, který má na starost stroje a další vybavení největší přečerpávací elektrárny ve střední Evropě.
Projekt firemního dobrovolnictví Čas pro dobrou věc organizuje Skupina ČEZ od roku 2008. Každý zaměstnanec si může vybrat, jaké veřejně prospěšné organizaci nabídne své síly nebo vědomosti. Letos podpoří energetici svou prací několik desítek neziskovek.