23. 1. 2007

Energetici ze Skupiny ČEZ jsou na Moravě připraveni na možné důsledky přívalu sněhu

V souvislosti s hlášením ČHMÚ, které předpokládá v těchto dnech výrazné sněžení s možnostmi kalamit, je Poruchová služba Skupiny ČEZ opět připravena čelit případnému zvýšenému počtu poruch. Vichřice, která nás postihla v minulých dnech za sebou nechala řadu uvolněných stromů a porušených větví, které se mohou pod tíhou sněhu v těchto dnech bortit a narušit tak opět naše vedení. Příval velkého množství sněhu může komplikovat rovněž dostupnost k místům poruch zejména ve vyšších oblastech a prodloužit tak čas potřebný k obnovení dodávky.

Krátce po odstranění  nebývalého množství   poruch, které způsobil v minulých dnech pustošivý orkán, čeká energetiky další zkouška v podobě možných sněhových kalamit. Na celém distribučním území Skupiny ČEZ došlo proto k posílení poruchové služby, kdy v pohotovosti je opět maximální počet osádek.

Také Call centrum Skupiny ČEZ zvýšilo počet svých operátorů. Zajištěna je nadstandardní komunikace řízení distribuční soustavy a Call centra Skupiny ČEZ. V případě vážné kalamitní situace je předpoklad zrušení plánovaných prací na zařízení distribuční soustavy společnosti ČEZ Distribuce, a.s. Je také zajištěna krizová komunikace.

Skupina ČEZ klade mimořádný důraz na kvalitu svých služeb a snaží se za každých okolností zabránit přerušení dodávek elektrické energie, které by znepříjemnily život lidem v postižených oblastech.

Zákazníci Skupiny ČEZ mohou v případě přerušení dodávek elektrické energie využít následujících telefonických linek: Zákaznická linka Skupiny ČEZ   840 840 840,  Poruchová linka Skupiny ČEZ   840 850 860.

Alice Lutišanová,   mluvčí Skupiny ČEZ pro region střední s severní Morava