Schválení Evropské komise bylo druhou a poslední odkládací podmínkou prodeje elektrárny. Tou první byl souhlas Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který ÚOHS vydal na konci května 2013.
Prodejní proces zahájil ČEZ v červenci loňského roku. Souvisel s rozhodnutím společnosti rychle ukončit šetření Evropské komise vedené od roku 2009, a to formou tzv. narovnání (anglicky settlement), v rámci kterého se ČEZ zavázal prodat jednu ze svých uhelných elektráren. Nejlepší nabídku podala v březnu 2013 společnost Litvínovská uhelná. Prodejní cena činí 4,12 mld. Kč, k tomu ČEZ navíc každoročně získá i 90 % z tržní ceny povolenek CO2 přidělovaných zdarma elektrárně Chvaletice.
Elektrárna Chvaletice
Elektrárnu Chvaletice o celkovém instalovaném výkonu 800 MW tvoří čtyři 200 MW bloky, jež byly uváděny do provozu v letech 1977 až 1978. Turbíny jsou kondenzační, třítělesové, rovnotlaké, s osmi neregulovanými odběry páry. Kotle jsou průtočné, dvoutahové, s granulačním ohništěm. Elektrárna Chvaletice je díky svému komínu, jež přesahuje výšku 300 metrů, dominantou východních Čech. Chladicí věže jsou vysoké cca 100 metrů a jejich průměr na zemi dosahuje kolem 60 metrů.
Palivo bylo do elektrárny Chvaletice dopravováno původně kombinovanou cestou, železniční do Lovosic a dále vodní. Od roku 1996 se z ekonomických důvodů přešlo na dopravu čistě železniční. Uhlí je vykládáno na rotačním výklopníku a dále přepravováno na pásových dopravnících, a to na skládku paliva nebo přímo do kotelny.