1. 10. 2008

Fúzí vzniklá ČEZ ICT SERVICES se stává největším poskytovatelem ICT služeb v České republice. Nová společnost ČEZ ICT SERVICES přinese Skupině ČEZ zásadní úspory

Fúzí dceřiných společností ČEZData, s.r.o. a ČEZnet, a.s. získává Skupina ČEZ od 1.10. 2008 jednotného poskytovatele ICT služeb. Na trhu se tím objevuje společnost s ročním obratem přesahujícím 4,5 miliardy Kč a zaměstnávající více než 600 zaměstnanců. Fúze obou společností je součástí rozsáhlého projektu Transformace ICT. Díky fúzi plánuje Skupina ČEZ do začátku roku 2010 dosáhnout úspor v oblasti ICT ve výši 1,3 miliardy Kč. Generálním ředitelem a předsedou představenstva společnosti ČEZ ICT SERVICES se stává Kamil Čermák, dosavadní ředitel ČEZnet, a.s.

 

ICTVizí projektu Transformace ICT je zavést do Skupiny ČEZ jednotný model poskytování ICT, který bude centrálně řídit a kontrolovat poptávku i dodávku informačních a telekomunikačních služeb. To znamená mimo jiné zrušení zbytečných rozhraní a duplicit v podobných procesech i organizačních strukturách obou dceřiných firem. Projekt Transformace ICT přinese pomocí integrace a synergických efektů Skupině ČEZ do roku 2010 úsporu nákladů na oblast ICT ve výši 1,3 miliardy Kč oproti stavu z roku 2007 a zároveň zvýší kvalitu poskytovaných služeb ICT.

Hlavním úkolem fúze obou dceřiných společností je integrovat poskytování informačních a telekomunikačních služeb a tím podpořit zvyšování efektivity fungování Skupiny ČEZ.

 „Abychom zajistili optimální fungování nové společnosti a dosáhli plánovaných úspor, bude třeba nastavit model řízení celé oblasti ICT a vytvořit nový model řízení služeb. Zároveň musí být cena i kvalita našich služeb srovnatelná s konkurencí na českém i světovém trhu“, řekl k fúzi Kamil Čermák, nový ředitel a předseda představenstva společnosti ČEZ ICT SERVICES.

ČEZ ICT SERVICES obsluhuje také stovky subjektů mimo Skupinu ČEZ. Mezi nejvýznamnější z nich patří například společnosti ČEPS, GTS Novera, Telefónica O2 Czech Republic, RWE Energy Customer Services CZ a Ministerstvo vnitra.

ČEZ ICT SERVICES poskytuje IT služby přibližně pro 16 tisíc zákazníků v České republice a 2 tisíce klientů v zahraničí. Počet přímých uživatelů hlasových služeb jsou desítky tisíc –  v přibližných číslech se jedná o 10 tisíc služebních mobilů, 20 tisíc zaměstnaneckých mobilů, které jsou součástí benefitního programu, a přibližně 20 tisíc pevných telefonních linek.

Program Transformace ICT byl odstartován v srpnu roku 2007. Jeho zadáním je požadavek na vytvoření a implementaci koncepce pro oblast ICT ve Skupině ČEZ. Nutnost vytvoření a zavedení nové strategie je podmíněna stále se zvyšujícími požadavky na zajištění informační podpory dynamicky se rozvíjející Skupiny ČEZ.