Vizí projektu Transformace ICT je zavést do Skupiny ČEZ jednotný model poskytování ICT, který bude centrálně řídit a kontrolovat poptávku i dodávku informačních a telekomunikačních služeb. To znamená mimo jiné zrušení zbytečných rozhraní a duplicit v podobných procesech i organizačních strukturách obou dceřiných firem. Projekt Transformace ICT přinese pomocí integrace a synergických efektů Skupině ČEZ do roku 2010 úsporu nákladů na oblast ICT ve výši 1,3 miliardy Kč oproti stavu z roku 2007 a zároveň zvýší kvalitu poskytovaných služeb ICT.
Hlavním úkolem fúze obou dceřiných společností je integrovat poskytování informačních a telekomunikačních služeb a tím podpořit zvyšování efektivity fungování Skupiny ČEZ.
„Abychom zajistili optimální fungování nové společnosti a dosáhli plánovaných úspor, bude třeba nastavit model řízení celé oblasti ICT a vytvořit nový model řízení služeb. Zároveň musí být cena i kvalita našich služeb srovnatelná s konkurencí na českém i světovém trhu“, řekl k fúzi Kamil Čermák, nový ředitel a předseda představenstva společnosti ČEZ ICT SERVICES.
ČEZ ICT SERVICES obsluhuje také stovky subjektů mimo Skupinu ČEZ. Mezi nejvýznamnější z nich patří například společnosti ČEPS, GTS Novera, Telefónica O2 Czech Republic, RWE Energy Customer Services CZ a Ministerstvo vnitra.
ČEZ ICT SERVICES poskytuje IT služby přibližně pro 16 tisíc zákazníků v České republice a 2 tisíce klientů v zahraničí. Počet přímých uživatelů hlasových služeb jsou desítky tisíc – v přibližných číslech se jedná o 10 tisíc služebních mobilů, 20 tisíc zaměstnaneckých mobilů, které jsou součástí benefitního programu, a přibližně 20 tisíc pevných telefonních linek.
Program Transformace ICT byl odstartován v srpnu roku 2007. Jeho zadáním je požadavek na vytvoření a implementaci koncepce pro oblast ICT ve Skupině ČEZ. Nutnost vytvoření a zavedení nové strategie je podmíněna stále se zvyšujícími požadavky na zajištění informační podpory dynamicky se rozvíjející Skupiny ČEZ.