„Učitelé si hráli s různými typy elektroměrů a wattmetrů, učili se měření elektrického výkonu a měření "spotřeby" elektrické energie. Experimentovali a zkoumali, co se skrývá za pojmy: činný, jalový a zdánlivý výkon. Vyzkoušeli si i měření činného příkonu obecných spotřebičů jen pomocí voltmetru, ampérmetru a žárovek,“ popisuje setkání fyzikářů RNDr. Peter Žilavý, Ph.D. z Matematicko-fyzikální fakulty UK. Na náchodském gymnáziu se sešli pedagogové v dílně projektu Heureka. „Heureka je ryze český projekt, vytvářející nové způsoby výuky fyziky, semináře pro učitele, návody na „zábavné učení fyzice". Vznikl v roce 1991 z iniciativy několika kantorů, které nebavilo učit fyziku jen s křídou a tabulí,“ upřesňuje profesor Žilavý. Experimenty s měřením předváděl RNDr. Peter Žilavý, Ph.D., elektroměry a měřicí přístroje zapůjčila společnost ČEZ Měření, s.r.o.
Skupina ČEZ podporuje vzdělávací programy pravidelně. Například v únoru se sešlipedagogové ze základních a středních škol z Královéhradeckého kraje na praktickém fyzikálním semináři v Informačním centru v Hradci Králové. V jeho průběhu se seznámili s moderní didaktickou pomůckou Gamabeta, která jim usnadní výuku fyziky, zejména jaderné.
O vzdělávacím programu ČEZ
Vzdělávací program založila energetická společnost ČEZ před 18 lety v roce 1992 s cílem zvýšit zájem mládeže o studium technických oborů a v budoucnu případně o zaměstnání v této oblasti. Učitelům nabízí účinnou pomoc při zapojování fyzikálních témat do školních vzdělávacích programů. V roce 2006 získaly semináře vzdělávacího programu společnosti ČEZ akreditaci Ministerstva školství a tělovýchovy ČR. Veškeré vzdělávací aktivity jsou poskytovány bezplatně nebo za symbolické ceny. ČEZ je jedinou českou průmyslovou společností, která poskytuje tak dlouhodobý program na podporu vzdělávání.
Více informací na www.cez.cz/vzdelavaciprogram nebo www.kdejinde.cz nebo na www.cezregionum.cz