13. 6. 2012

Gymnazisté z Hořovic se učí fyziku i v přírodě

Jak spojit školní výlet do přírody s výkladem fyziky? Pro pedagogy z Hořovického Gymnázia Václava Hraběte to není problém. Díky novému experimentálnímu mobilnímu vybavení připravují laboratorní měření v učebně i v terénu. První pokusy studenti vyzkoušeli během dnešní ukázkové hodiny. Měřicí pomůcky pořídila škola z příspěvku Nadace ČEZ.

Gymnázium Václava Hraběte v Hořovicích v okrese Beroun dnes představilo studentům i veřejnosti moderní učební pomůcky pro výuku fyziky, biologie nebo chemie. Experimentální měřicí systém Vernier s řadou senzorů umožní pedagogům provádět netradiční a zábavné pokusy, které nemohli provádět se stávajícím vybavením učebny a zastaralými pomůckami. 

Můžeme nyní například přesně zjistit teplotu plamene, měřit tlak a teplotu plynu při různých dějích, graficky zaznamenat závislost proudu na napětí, u pohybujícího se tělesa zachytit okamžité hodnoty rychlosti a zrychlení během pohybu,“ uvádí Lenka Hlavačková, která na škole fyziku vyučuje. Měřicí sady se snadno připojí k počítači, kde žáci data zaznamenají a následně vyhodnotí závislosti veličin do grafů nebo tabulek. Navíc podle pedagogů práce s výpočetní technikou dětí baví.

U dětí dlouhodobě budujeme vztah k přírodovědným předmětům a používání moderní měřicí techniky při výuce může žáky nadchnout a ovlivnit na celý život,“ vysvětluje Hlavačková a dodává: „Možnost připojení na počítač a sledování fyzikálních závislostí na interaktivní tabuli pomůže zatraktivnit výuku a usnadní studentům učební látku lépe pochopit.“  

Moderní výuku přírodovědných předmětů na hořovickém gymnáziu podpořila Nadace ČEZ částkou 200 000 Kč z grantového řízení Oranžová učebna. „Jedná se o dlouhodobý nadační projekt, kterým podporujeme výuku fyziky na školách,“ vysvětluje Daniel Novák z Nadace ČEZ.