21. 10. 2009

Korporátní web ČEZ obhájil vítězství ve Web Top 100 a připravil novinky

Praha, 21. října 2009 – Nová podoba anglické a německé mutace stránek, inovace internetové samoobsluhy nebo větší porce multimediálního obsahu – tyto jsou jen některé z dalších avizovaných změn na korporátním webu společnosti ČEZ (www.cez.cz). Podle včera vyhlášených výsledků stránky obhájily vítězství v soutěži WebTop100 - prestižním klání o nejlepší tuzemskou korporátní internetovou prezentaci.

Webové stránky společnosti ČEZ se včera staly vítězem letošního ročníku soutěže WebTop100 v oboru internetových prezentací společností. Zároveň obhájily i prvenství v oborovém žebříčku Energetika. Hodnocení srovnává kvalitu firemních internetových prezentací - jejich přínos pro uživatele, použitelnost, grafický design, technické řešení a marketingovou hodnotu. Stránky ČEZ jsou zároveň první webovou prezentací v historii soutěže, která dokázala celkový triumf obhájit.

„Říká se, že obhajoba je mnohdy těžší než prvotní triumf. O to více si vážíme této ceny, která je především oceněním týmové práce kolegů ze Skupiny ČEZ a našich dodavatelů na novém webu,“ řekl Pavel Foršt, projektový manažer webu z oddělení Marketingu ČEZ Prodej. Dodavatelem webu je společnost FG Forrest, vizuální styl implementovala agentura Symbio Digital. Také do budoucna si internetové stránky www.cez.cz chtějí udržet vysoký standard, který se v posledních dvou ročnících soutěže Web Top 100 setkal s příznivým ohlasem odborné i širší veřejnosti – např. jasně profilované obsahové sekce nebo rozšířený multimediální obsah.

Letos v létě prošla prezentace www.cez.cz zásadní proměnou směřující ke zvýšení uživatelského komfortu a použitelnosti webu. Změna byla provedena na základě výzkumů a uživatelských testování.

Mezi konkrétní přínosy proměny lze zařadit kompletní poradenský servis pro nové i stávající zákazníky s nově koncipovaným průvodcem „Co dělat když ...“ nebo možnost sjednat si schůzku on-line přímo na Zákaznickém centru. Sadu novinek doplní velmi brzo i vylepšení internetové samoobsluhy. V PR oblasti se průběžně zkvalitňuje a rozšiřuje servis z tiskových konferencí, informace z jaderných elektráren nebo flashové modely z energetické oblasti. Novou rozšířenou podobu má sekce Vzdělávání určená pro studenty, pedagogy a širokou veřejnost se zájmem o energetiku. Paralelně pokračuje společnost ČEZ v budování sítě webů v zemích svého působení. Rodina jednotně designovaných webů tak realizuje původní koncept multijazyčného webového portálu.

Za poslední rok přilákala webová prezentace Skupiny ČEZ více než 2 milionu uživatelů, v průměru zhruba 180 tisíc měsíčně. Zároveň podle statistik Google Analytics návštěvníci stráví na webu v průměru přes 4 minuty a zhruba třetina se jich na stránky ČEZ pravidelně vrací.

Nový koncept stránek www.cez.cz rozčlenil strukturu stránek na základní tematické okruhy (Produkty a služby, Péče a podpora, O společnosti, Elektrárny a životní prostředí, Investoři atd.).  Do budoucna se počítá s dalším posilováním interaktivních prvků, prohloubení povědomí uživatelů o spotřebě elektřiny a s tzv. multijazyčným konceptem stránek v rámci celé Skupiny ČEZ.