16. 8. 2006

Letošní zima prověřila osádky Poruchové služby Skupiny ČEZ na území Moravy

Počet poruch, k nimž vyjížděly osádky Poruchové služby Skupiny ČEZ na území Moravy a Slezska v prvním pololetí tohoto roku, zaznamenal meziročně nárůst o 2 388 případů. Jde o výsledek letošní dlouhé a v mnoha ohledech extrémní zimy, kdy navíc místa výskytu poruch byla velmi obtížně dostupná.

V průběhu prvního pololetí bylo zaznamenáno celkem 9 656 poruchových výpadků.  V uvedeném období osádky Poruchové služby řešily 1 084 případy poruch, které byly  způsobeny pádem sněhu a ledu při tání.  Zimní měsíce se odrazily rovněž v počtu zásahů z důvodu pádu stromů a větví, které byly v prvním pololetí příčinou 1 193 poruch.

„Ve srovnání se stejným obdobím roku 2005 naši pracovníci zasahovali u vyššího počtu  poruch způsobených  vlivem pádu sněhu, ledu, stromů a větví. Letošní zima byla opravdu tuhá a naši zaměstnanci mnohdy museli vysloveně zápasit se sněhovou kalamitou nebo vichřicí. Často se metrovou sněhovou pokrývkou prodírali celou noc k poškozenému vedení. Letošní zima nás opravdu prověřila, vždyť topná sezóna na mnoha místech skončila až v červnu,“ řekl generální ředitel ČEZ Distribuční služby  Petr Zachoval a  pokračoval, „současný trend vývoje poruchovosti je již stabilní a standardní.“

 Osádky Poruchové služby mají k dispozici terénní vozidla, plošiny na terénních podvozcích, v městských aglomeracích dodávková vozidla. V horských oblastech disponují sněžnými skútry a sněžnicemi, které mohou pracovníky dopravit v zimním období k místům se zhoršenou terénní dostupností. Osádky mají k dispozici notebooky, které v terénu využívají k práci s digitální podobou schémat sítí a ke komunikaci s  Technickým informačním systémem (TOMS), který poskytuje rozbor příčiny poruchových výpadků. Vozidla Poruchové služby jsou rovněž vybavena systémem GPS, který umožňuje dispečerovi kdykoliv ihned lokalizovat posádky a k likvidaci poruchového stavu vyslat tu nejbližší. Tato skutečnost v konečném důsledku znamená zkrácení doby zásahu a rychlejší likvidaci poruch.

 „Veškeré zásahy a výjezdy poruchových osádek jsou evidovány v Technickém informačním systému. Tento systém umožňuje  pravidelná vyhodnocení průměrných dob zásahů,“  uzavřel  Petr Zachoval.

Alice Lutišanová,  mluvčí Skupiny ČEZ region severní a střední Morava