Vlečka z roku 1975 slouží pro dopravu chemických látek potřebných pro provoz dukovanských jaderných bloků, motorové nafty pro dieselové agregáty a velké technologické celky jako jsou například obalové soubory na použité palivo. V průběhu času došlo vlivem klimatických podmínek a provozu na vlečce k narušení funkčnosti mostních izolací s postupným rozšiřováním degradací železobetonové konstrukce, a proto se ČEZ rozhodl oba mosty zrekonstruovat.
Práce na rozsáhlé rekonstrukci mostů započaly v březnu minulého roku. První z dvojice mostů je dlouhý 262,5 m a překlenuje údolí se zahrádkářskou kolonií nad řekou Rokytnou v Moravském Krumlově. Všechny práce tak probíhaly ve výšce 13 m nad úrovní terénu. Rekonstrukce spočívala ve výměně nevyhovující hydroizolace a kolejového lože. Dále provedení sanace mostní konstrukce a opěr mostů. Během rekonstrukce také došlo k provedení nových železobetonových říms, výměně zábradlí a odvodňovacích prvků.
„Po celou dobu rekonstrukce, která trvala 14 měsíců, bylo nutné jednotlivé práce plánovat s ohledem na zásobování EDU a klimatické podmínky a práce pak důsledně kontrolovat. Velkou pozornost vyžadovalo také zabezpečení stavby proti pádu předmětů na vozovky pod mosty, stejně jako zabezpečení pracovníků proti pádu z výšky,“ zhodnotil ředitel Jaderné elektrárny Dukovany, Roman Havlín.
Druhý z rekonstruovaných mostů přemosťuje místní komunikaci mezi obcemi Dolní Dubňany a Jamolice. Jeho délka je 10,5 metru. Všechny práce odborníci úspěšně dokončili letos v létě a vlečka je připravena k využití pro další plánovaný provozu elektrárny i pro výstavbu nového jaderného zdroje.