19. 5. 2010

Na Moravě se podařilo obnovit dodávky do převážné části postiženého území

Aktuální situace k 20.00 hodině: Dnes ve 20.00 hodin byl odvolán kalamitní stav ve zbývajících okresech, a to Ostrava-město, Karviná, Opava a Bruntál. V ranních hodinách energetici k 10.00 hodině zrušili kalamitní stavy v okresech Nový Jičín, Frýdek-Místek a Vsetín. Situace se v průběhu dne stabilizovala. Našim pracovníkům se už v průběhu noci na středu podařilo opravit naprostou většinu problémů na vysokém napětí, v průběhu dne se soustředili zejména na řešení závad na hladině nízkého napětí. Po celou dobu monitorovali situaci v zaplavených oblastech. Bez elektřiny se večer nachází několik stovek zákazníků, a to zejména v zaplavených oblastech, kde nám stav budov v tuto chvíli ještě neumožňuje obnovení přívodu proudu. Jedná se zejména o část odběratelů v obci Troubky a v oblasti Bohumína- Šunychlu. ČEZ postiženým nabízí zdarma pomoc při obnově dodávek proudu v oblasti kontroly odběrného místa. Předběžný odhad nákladů na odstranění škod se pohybuje kolem 1O milionů korun.

Po obnovení dodávek elektřiny v souvislosti s poruchami na vysokém napětí v nočních a brzkých ranních hodinách se energetici soustředili na opravy závad na linkách nízkého napětí, které vždy postihují výrazně menší počet odběratelů. Práce na hladině nízkého napětí probíhaly zejména v oblastech Krnovska, Přerovska, Novojičínska a Třinecka.

Bez dodávek elektřiny jsou nyní zejména odběratelé v zaplavených oblastech, kde jsme byli požádání o součinnost, která spočívala v  odpojení  oblastí od sítě, a to  vzhledem k přítomnosti velkého množství vody a zajištění bezpečnosti. Jakmile to technický stav zaplavených budov dovolí, jsme připraveni obnovit přívod proudu.Omezení se v současnosti týká zejména zákazníků v obci Troubky a Bohumína - Šunychlu.    

ČEZ z bezpečnostních důvodů a za účelem zabránění dalším škodám nabízí postiženým povodněmi  pomoc při obnově dodávek elektřiny. Každé odběrné místo, které bylo zaplaveno vodou, musí prohlédnout odborník, který stanoví, zda je připojení k soustavě bezpečné. Prohlídka se bude týkat elektroměrového rozvaděče, popř.hlavního rozvaděče v objektu. Tuto službu nabízíme odběratelům zdarma, stačí, když se obrátí na zákaznickou linku ČEZ – 840 840 840. V případě kontroly vnitřních rozvodů za elektroměrovým, popř.hlavním rozvaděčem uvnitř objektu, nabídneme kontakt na specializované firmy.

V terénu zůstávají posílené počty pracovníků Poruchové služby, maximální kapacity jsou nasazeny také na dispečerských pracovištích a Call centrech Skupiny ČEZ..  Energetici zrušili také plánované práce v následujících dnech tak, aby se mohli plně soustředit na obnovení dodávek zákazníkům.

Práce energetiků potrvají i v následujících dnech. Jakmile se podaří obnovit dodávku všem zákazníkům i v zaplavených oblastech, což je hlavním úkolem, budou naši pracovníci muset preventivně zkontrolovat doslova každý centimetr distribuční soustavy, která vede záplavami postiženými oblastmi. Cílem je zajistit 100% bezpečnost a spolehlivost našeho zařízení. Po opadnutí vody musí ve všech  zaplavených objektech vnitřní elektroinstalaci prohlédnout odborník, který stanoví, zda je znovupřipojení bezpečné (revize elektroinstalace ).