Hlavním cílem mobilního webu je usnadnění přístupu zákazníků skupiny ČEZ k informacím. Aplikace bude postupně rozšiřována o další užitečné uživatelské funkce.
Mobilní stránky umožňují snadno nalézt nejbližší kontaktní místo Skupiny ČEZ a nasměrovat k němu uživatele díky GPS vestavěné v přístroji. Mapové podklady pak uživatele na Zákaznické centrum přímo navedou pěšky nebo autem. Webové stránky tak využívají nových technických schopností přístrojů.
V nové mobilní verzi webu si zákazník také snadno spočítá kolik ušetří s nabídkou plynu od společnosti ČEZ Prodej. Ta garantuje nejméně o 5% nižší cenu plynu oproti dominantnímu dodavateli plynu v každé oblasti a to minimálně do konce roku 2012.
Mobilní webové stránky Skupiny ČEZ jsou optimalizované pro všechny mobilní operační systémy a telefony s přístupem na internet. Postaveny jsou na publikačním systému Edee a realizovala je společnost FG Forrest.
„Rozvoj mobilních zařízení nám poskytuje nový prostor k efektivnímu kontaktu s našimi zákazníky. Proto je mobilní verze webu, vytvářená dle pravidel User Experience, jedním z klíčových zlepšení, které našim klientům nabízíme,“ řekl Pavel Foršt, manažer on-line projektů Skupiny ČEZ.
„Mobilní verze webu je dalším logickým krokem v nastoleném směru modernizace služeb pro naše zákazníky. Jedna z prvních služeb, kterou jsme zde připravili, je možnost spočítat úsporu na plynu od společnosti ČEZ Prodej. Pokud nám zanecháte kontakt, naši pracovníci vás kontaktují a pomohou vám se změnou dodavatele. On-line cesta k výhodnější ceně plynu je opravdu snadná,“řekl Tomáš Pešek, manažer on-line prodeje ČEZ Prodej.
Aktuální statistiky ukazují v poslední době výrazný nárůst počtu mobilních zařízení a zároveň zvyšování počtu uživatelů, kteří používají mobilní internet. Mobilní verzi www.cez.cz za první měsíc navštívily téměř 4 tisíce unikátních uživatelů. Nejnavštěvovanější stránkou je vyhledávání kontaktních míst Skupiny ČEZ.
Internetové stránky Skupiny ČEZ jsou absolutním vítězem soutěže Web Top 100 o nejlepší tuzemskou korporátní internetovou prezentaci z let 2008 a 2009 a aktuálním lídrem této soutěže v oboru energetických webů.
Za poslední rok přilákaly stránky www.cez.cz téměř 2 miliony uživatelů, více než polovina jich byla nových. Zároveň podle statistik Google Analytics návštěvníci stráví na webu v průměru přes 4 minuty a třetina se jich pravidelně vrací. Premiantem v návštěvnosti mezi zahraničními weby je s téměř půlmilionovou uživatelskou základnou bulharská mutace stránek Skupiny ČEZ.
Dlouhodobě pokračuje společnost ČEZ především v budování sítě webů v zemích svého působení. Rodina jednotně designovaných webů pro Slovensko, Polsko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko a další tak představuje jedinečný původní koncept multijazyčného webového portálu implementovaného z ČR do celého regionu střední a jihovýchodní Evropy.
V PR oblasti se průběžně zkvalitňuje a rozšiřuje tiskový servis, informace z elektráren nebo obsahově i návštěvnicky stále roste sekce Vzdělávání určená pro studenty, pedagogy a širokou veřejnost se zájmem o energetiku.
Díky novým prodejním microsite (např. www.cez.cz/etarif.cz a www.levnyplynodcez.cz) funguje provázanost internetové prezentace v rámci celého marketingového mixu, tzv. Virtuální obchodní kancelář již delší dobu úspěšně funguje v individuální komunikaci se zákazníky (aktuálně dobře funguje motivace zákazníků k jejímu využívání i výhodným produktem eTarif pro elektřinu a plyn). Velkou oblibu mezi zákazníky si získaly praktické kalkulačky.