14. 11. 2007

Oranžové kolo v Opavě “najelo“ 100 tisíc korun

Opava, 14. listopadu 2007 – Včera odpoledne skončila sportovně charitativní akce “ Oranžové kolo “. Zástupci obdarovaných subjektů převzali od Nadace ČEZ šeky v celkové hodnotě 100 tisíc korun. Společně s  šeky každá organizace rovněž obdržela 100 kusů úsporných žárovek značky Philips v hodnotě cca 40 000 korun. Oranžové kolo bylo totiž součástí putovní akce Skupiny ČEZ „Posviťte si na úspory“, která nyní zastavila také v moravských městech.

Oranžové kolo Nadace ČEZ se roztočilo v úterý dopoledne ve prospěch dvou opavských neziskových organizací: Dětského centra Čtyřlístek a Stacionáře Mraveneček. Zájemci z řad veřejnosti, kteří na jednu minutu šlápli do pedálů, rozhodli, že do Dětského centra Čtyřlístek poputuje 49 486 korun, Stacionář Mraveneček obdržel částku 50 514 korun. Oranžové kolo přišla podpořit řada osobností ze sportovního, kulturního a společenského života města. Minutou šlapání přispěli na dobrou věc také např. Zbyněk Stanjura, primátor města a Rostislav Rožnovský, ředitel ČEZ Prodej Morava. Celý program oživilo exhibiční vystoupení mistra světa v biketrialu Josefa Dresslera.

Součástí programu putovní akce "Posviťte si na úspory" byl rovněž program pro děti.

„Mnoho lidí má zájem pomáhat potřebným ve svém okolí, ale často neví, jaký způsob pomoci mohou zvolit. Projekt Oranžové kolo je odlišný především v tom, že nevybírá finanční prostředky, stačí usednout do sedla, opřít se do pedálů a energie, kterou dobrovolník za minutu vyšlape, převedeme na finanční částku určenou pro zvolenou neziskovou organizaci. Byl jsem velmi překvapen skutečně rekordním zájmem lidí pomoci neziskovým organizacím v Opavě prostřednictvím našeho projektu“, vysvětluje cíl projektu Jan Vyskočil z Nadace ČEZ.

Zástupce každé z organizací obdržel z rukou zástupce Skupiny ČEZ, pana Rožnovského, také dárkové balení 100 kusů úsporných žárovek v hodnotě zhruba 40 000 korun. Úsporné žárovky ročně každé z organizací ušetří zhruba 14 MWh elektrické energie, což znamená finanční úsporu přes 50 000 korun. Celkově to pak představuje až 80 procentní úspory výdajů za osvětlení ročně.

V rámci putovní akce Skupiny ČEZ navštívilo Oranžové kolo již Mladou Boleslav a Liberec, po Opavě jej čeká ještě Ostrava a Plzeň. Celkem během všech pěti akcí rozdá půl milionu korun.

Nadaci ČEZ (Nadaci Duhová energie) založila energetická společnost ČEZ v roce 2002 s cílem zastřešit svou dárcovskou činnost. Cílem Nadace ČEZ je naplňovat angažovanost společnosti ČEZ v oblastech, které přispívají rozvoji společnosti nad rámec hlavní činnosti ČEZ. Nadace svou energii věnuje především třem oblastem. První je podpora dětí a mládeže, druhou pomoc handicapovaným spoluobčanům a třetí aktivní spolupráce s regiony. Nadace je financována z prostředků získaných od společnosti ČEZ a ostatních společností Skupiny ČEZ. Společnost ČEZ byla již třikrát za sebou vyhlášena největším firemním dárcem v České republice podle absolutního objemu rozdělených prostředků v řebříčku „FIREMNÍ TOP FILANTROP.“ Od roku 2006 změnila nadace svůj název na Nadaci ČEZ.