Skupina ČEZ snížila průměrnou dobu potřebnou pro odstraňování poruch a obnovení dodávky elektrické energie na Severní Moravě a ve Slezsku ze 190 minut v roce 2000 na 113 minut v roce 2005, bez zahrnutí kalamit , které tato čísla samozřejmě negativním způsobem ovlivňují. 59 osádek Poruchové služby má za loňský rok na svém kontě téměř 18 000 výjezdů k likvidaci poruchových stavů.
Osádky Poruchové služby mají k dispozici terénní vozidla, plošiny na terénních podvozcích, v městských aglomeracích dodávková vozidla. V horských oblastech rovněž disponují sněžnými skútry Yamaha a sněžnicemi, které mohou dopravit „porucháře“ v zimním období k nepřístupným místům. Osádky mají notebooky, s nimiž mohou v terénu pracovat s digitální podobou schémat sítí a komunikovat s Technickým informačním systémem (TOMS), poskytujícím rozbor příčiny poruchových výpadků. Vozidla Poruchové služby jsou vybavena systémem GPS. Tento systém umožní dispečerovi v jakémkoliv okamžiku ihned lokalizovat posádku a k likvidaci poruchového stavu vyslat nejbližší osádku. Tato skutečnost v konečném důsledku znamená zkrácení doby zásahu a rychlejší likvidaci poruchových výpadků. „Veškeré zásahy a výjezdy poruchových osádek jsou evidovány v Technickém informačním systému (TOMS), jehož prostřednictvím provádíme pravidelné vyhodnocení průměrných dob zásahů“ řekl jednatel a budoucí generální ředitel ČEZ Distribuční služby ze Skupiny ČEZ Petr Zachoval. Prověrkou účinnosti nových technologií byl závěr roku, kdy zaměstnanci Poruchové služby likvidovali rozsáhlou eskalaci poruch. Těžký sníh a pády stromů, převážně v oblastech Vsetína a Frýdku Místku, způsobily od 6. prosince do konce roku v těchto dvou okresech neuvěřitelných 119 rozsáhlých poruch na vysokém napětí. Pro srovnání běžným měsíčním průměrem poruch na této hladině napětí je 70 výpadků, a to pro celý severomoravský region. Podle Zachovala se na odstranění prosincových poruch podíleli téměř všichni zaměstnanci Poruchové služby a Údržby v regionu.Nový projekt, který má přinést další změny nám vysvětlil Igor Labuda, vedoucí Poruchové služby „projekt s názvem Start z domova je takový způsob organizace práce, kdy zaměstnanec je vyslán ke splnění pracovních úkolů přímo z domova. Odpadají mezistupně, jako jsou dílny, kanceláře nebo technická pracoviště. Cílem startu z domova je vedle snížení nákladů také zlepšení a zrychlení služeb zákazníkům“. Nový způsob organizace práce je nyní testován a jeho zavedení do praxe pro celou společnost se předpokládá v druhém pololetí tohoto roku. Organizaci Poruchové služby a dalších útvarů souvisejících se zajištěním spolehlivých dodávek elektrické energie čeká v letošním roce další velká změna. V rámci restrukturalizačního projektu Skupiny ČEZ známého pod názvem VIZE 2008 začne od 1.7. 2006 fungovat nová společnost ČEZ Distribuční služby se sídlem v Ostravě, do které přejde více 2000 zaměstnanců ze všech regionálních energetických společností Skupiny ČEZ. Sylva Vidláková, mluvčí Skupiny ČEZ pro region severní Moravy19. 4. 2006
Osádky poruchové služby Skupiny ČEZ na území severní Moravy a Slezska vyjížděly v loňském roce 18 000 krát.
Ostrava, 19. 4. 2006 - Díky moderním technologiím a zlepšení organizace práce Poruchové služby se podařilo zkrátit průměrnou dobu potřebnou pro odstraňování poruch a obnovení dodávky během posledních let o více než hodinu.