19. 4. 2006

Osádky poruchové služby Skupiny ČEZ na území severní Moravy a Slezska vyjížděly v loňském roce 18 000 krát.

Ostrava, 19. 4. 2006 - Díky moderním technologiím a zlepšení organizace práce Poruchové služby se podařilo zkrátit průměrnou dobu potřebnou pro odstraňování poruch a obnovení dodávky během posledních let o více než hodinu.

Skupina ČEZ snížila průměrnou dobu potřebnou pro odstraňování poruch a obnovení dodávky elektrické energie na Severní Moravě a ve Slezsku ze 190 minut  v roce  2000 na 113 minut v roce 2005, bez zahrnutí kalamit , které tato čísla samozřejmě negativním způsobem ovlivňují.  59 osádek Poruchové služby má za loňský rok na svém kontě téměř   18 000 výjezdů k likvidaci poruchových stavů.

Osádky Poruchové služby mají k dispozici terénní vozidla, plošiny na terénních podvozcích, v městských aglomeracích dodávková vozidla. V horských oblastech rovněž disponují sněžnými skútry Yamaha a sněžnicemi, které mohou dopravit „porucháře“ v zimním období k nepřístupným místům. Osádky mají notebooky, s nimiž mohou v terénu pracovat s digitální podobou schémat sítí a komunikovat s Technickým informačním systémem (TOMS), poskytujícím rozbor příčiny poruchových výpadků. Vozidla Poruchové služby jsou vybavena systémem GPS. Tento systém umožní dispečerovi v jakémkoliv okamžiku ihned lokalizovat posádku a k likvidaci poruchového stavu vyslat nejbližší osádku. Tato skutečnost v konečném důsledku znamená zkrácení doby zásahu a rychlejší likvidaci poruchových výpadků.

„Veškeré zásahy a výjezdy poruchových osádek jsou evidovány v Technickém informačním systému (TOMS), jehož prostřednictvím provádíme pravidelné vyhodnocení průměrných dob zásahů“ řekl jednatel a budoucí generální ředitel ČEZ Distribuční služby ze Skupiny ČEZ Petr Zachoval. Prověrkou účinnosti nových technologií byl závěr roku, kdy zaměstnanci Poruchové služby likvidovali rozsáhlou eskalaci poruch. Těžký sníh a pády stromů, převážně v oblastech Vsetína a Frýdku Místku, způsobily od 6. prosince do konce roku v těchto dvou okresech neuvěřitelných 119 rozsáhlých poruch na vysokém napětí. Pro srovnání běžným měsíčním průměrem poruch na této hladině napětí je 70 výpadků,  a to pro celý severomoravský region.  Podle Zachovala se na odstranění prosincových poruch podíleli téměř všichni zaměstnanci  Poruchové služby  a Údržby v regionu.

Nový projekt, který má přinést další změny nám vysvětlil Igor Labuda, vedoucí Poruchové služby „projekt s názvem Start z domova je takový způsob organizace práce,  kdy zaměstnanec je vyslán ke splnění pracovních úkolů přímo z domova. Odpadají mezistupně, jako jsou dílny, kanceláře nebo technická pracoviště.  Cílem startu z domova  je vedle snížení nákladů také zlepšení  a zrychlení služeb zákazníkům“.  Nový způsob organizace práce je nyní testován a jeho zavedení do praxe pro celou společnost se předpokládá v druhém pololetí tohoto roku.

Organizaci Poruchové služby a dalších útvarů souvisejících se zajištěním spolehlivých dodávek elektrické energie čeká v letošním roce další velká změna. V rámci restrukturalizačního projektu Skupiny ČEZ známého pod názvem VIZE 2008 začne od 1.7. 2006 fungovat nová společnost  ČEZ Distribuční služby se sídlem v Ostravě, do které přejde více 2000 zaměstnanců ze všech regionálních energetických společností Skupiny ČEZ.

Sylva Vidláková, mluvčí Skupiny ČEZ pro region severní Moravy