26. 2. 2008

Osmý ročník Festivalu smíchu v Pardubicích sponzorovala Skupina ČEZ

Hradec Králové 26. 2. 2008 - VIII. ročník GRAND Festivalu smíchu, který se konal od 18. do 25. února 2008 ve Východočeském divadle Pardubice, opět nabídl to nejlepší z českých a moravských komedií, které vznikly v roce 2007. Generálním sponzorem byla Skupina ČEZ.

Skupina ČEZ patří v regionu mezi významné sponzory kulturních akcí. Důkazem toho je i opětovná letošní podpora  8. ročníku Grand Festivalu smíchu, který probíhá ve Východočeském Divadle v Pardubicích.

„Ohlasy předchozích ročníků ukazují, že si festival našel své nezastupitelné místo na poli divadelních festivalů v České republice. Každoročně vzrůstá jeho kredit i zájem divadel, diváků, médií a kritiků. Těší nás, že letos záštitu nad festivalem převzal kromě pardubického primátora Ing. Jaroslava Demla i ministr kultury ČR Mgr. Václav Jehlička. Hlavním mediálním partnerem se stala Česká televize, která již počtvrté natočí závěrečný Galavečer smíchu s vyhlášením výsledků festivalu. Poděkování patří i Skupině ČEZ, našemu hlavnímu  sponzorovi.“ říká ředitel divadla Petr Dohnal

GRAND Festival smíchu je soutěžní přehlídkou komediální tvorby divadel České republiky. Hlavní cenou festivalu je titul Komedie roku. Tento titul je udělen nejlépe hodnocené inscenaci soutěže nejširším hodnotícím auditoriem, tedy oběma porotami a diváky. V letošním ročníku se komedií roku staly „Bláznivé nůžky“ od  Paula Partnera,  se kterou se představilo  Východočeské divadlo Pardubice. Hlavní cenu výhercům předal generální ředitel společnosti ČEZ Měření, Ing. Přemysl Vániš.

Do soutěže o titul Komedie roku 2007 zapojilo  Divadlo Na Fidlovačce Praha s komedií Poslední doutník, Městské divadlo Zlín s rozvernou fraškou Cesta do Ameriky lodí i artéskou studnou aneb Pečení holubi, Divadlo F. X. Šaldy Liberec s komedií dell´arte Vějíř, Švandovo divadlo na Smíchově Praha s Machiavelliho Mandragorou, Slovácké divadlo Uherské Hradiště s bláznivou situační komedií 1+2=6 (Jeden a dvě je šest), Dejvické divadlo Praha s moderní groteskou Černá díra a samozřejmě domácí Východočeské divadlo Pardubice s interaktivní detektivní komedií Bláznivé nůžky. Kromě soutěžních představení se na pardubické scéně  prezentovala  divadla v nesoutěžní části.

Skupina  ČEZ se stala partnerem festivalu, který se  transformoval ve velký festival kultivovanézábavy. Koncepcí tohoto ročníku byla snaha rozšířit nabídku divadelní zábavy, postihnout všechny věkové i zájmové kategorie a rovněž vytvořit i širokou škálu nedivadelní zábavy, která opustí budovu divadla a bude patrná v celém městě, a na které se budou podílet i jiné organizace působící v kultuře.