ČEZ proti krizi pro domácnosti
Skupina ČEZ se aktivně zapojila do boje proti hospodářské krizi v naší republice a pojistila do konce roku 2009 domácnosti pro případ ztráty zaměstnání. V Plzeňském a Karlovarském kraji dosáhla částka vyplacená takto postiženým domácnostem výše 12,3 milionu Kč, což je 12 % z celkové vyplacené částky všem zákazníkům, kteří této nabídky využili. Největší zájem o pojištění plateb byl v kraji Moravskoslezském (15,2 milionu Kč), Olomouckém (14,5 milionu Kč) a Pardubickém (11,4 milionu Kč). Nejmenší poptávka po této úlevě byla naopak v Jihočeském a Jihomoravském kraji (v součtu celkem 303 tisíc Kč).
„V době, kdy celý svět bojoval s ekonomickou krizí, jsme nemohli stát stranou. Jsou to naši zákazníci, kdo vytváří zisky společnosti. Iniciativou ČEZ proti krizi jsme jim chtěli dát najevo, že si jich vážíme a doufáme, že jsme mnohým pomohli překlenout toto nelehké období,“ říká Igor Šmucr, generální ředitel společnosti ČEZ Zákaznické služby ze Skupiny ČEZ.
Povodňová sazba
V Plzeňském kraji byla poskytnuta sleva 48 zákazníkům, 44 domácnostem a 4 malým podnikatelům, kteří ušetřili celkem 133 tisíc korun. Tato částka odpovídá bezplatně odebraným 57 376 kWh elektřiny. Karlovarského kraje se povodně nedotkly, nebyla tedy zaznamenána ani jedna žádost o povodňovou sazbu.
Podobně jako Plzeňsko na tom bylo Liberecko nebo kraje Zlínský a Středočeský. Mnohem větší škody však napáchala povodeň v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Zde uplatnilo slevu při platbách za odebranou elektřinu 2 027 zákazníků a její výše činila 5,3 milionů korun. V rámci celého distribučního území v ČR Skupina ČEZ poskytla slevu v celkové výši 7,6 milionu korun, což odpovídá 2 987 463 kWh elektřiny.
Igor Šmucr k povodňové sazbě uvádí:„Myslím, že prosperující firma, jakou Skupina ČEZ bezesporu je, musí podpořit své zákazníky, kteří se ocitli vinou přírodní katastrofy v nouzi. Abychom neupřednostňovali nějaké konkrétní skupiny zákazníků, stanovili jsme jasné podmínky pro přiznání tzv. povodňové sazby, kterou mohli využít všichni zákazníci postižení povodní.“
Doplňkové informace o pomoci ČEZ proti krizi
Pomoc určená jak domácnostem, tak i malým podnikům byla pro každou tuto skupinu poskytnuta jinou formou. Žádosti přijímala, a v případě domácností ještě přijímají, všechna kontaktní místa Skupiny ČEZ.
Domácnost postižená ztrátou zaměstnání jednoho z manželů do konce roku 2009 může o slevu požádat ještě do 31. ledna 2010. Pokud budou splněny všechny podmínky pro její přiznání, může nárokovat krytí 3 měsíčních záloh na elektřinu, a to pouze jednou.
Malým podnikatelům nabídla Skupina ČEZ možnost zažádat o odklad vystavených záloh o 1 měsíc. K vyúčtování poslední nezaplacené zálohy došlo při nejbližším vyúčtování plateb za elektřinu. O odklad platby mohli zákazníci žádat do konce roku 2009.
Doplňkové informace o pomoci po povodních v létě 2009
Nabídka bezplatného odběru elektřiny po dobu 3 měsíců (tzv. povodňová sazba) se týkala jak domácností, tak malých podniků. Byla úzce koordinována se starosty postižených obcí, aby se pomoc dostala skutečně těm nejpotřebnějším.Zákazníci mohli slevu uplatnit na všech kontaktních místech Skupiny ČEZ.