Skupina ČEZ udržela průměrnou dobu potřebnou pro obnovení dodávky elektrické energie po poruchách na zařízení distribuční soustavy na Severní Moravě a ve Slezsku. Průměrná doba od chvíle vzniku poruchy po obnovení dodávky byla v loňském roce 121 minut ( v roce 2005 průměrně 112 minut ) bez zahrnutí kalamitních stavů, které tato čísla samozřejmě negativním způsobem ovlivňují. Jak již bylo řečeno v úvodu, hlavní vliv na tento mírný časový nárůst měl hlavně počátek roku, kdy zejména v prvních třech měsících roku ztěžovaly likvidaci poruchových výpadků extrémní povětrnostní podmínky v horských oblastech celého regionu. Velké množství sněhu a tím zhoršená dostupnost zařízení vyžadovaly nejen zvýšené fyzické nasazení našich zaměstnanců ale i nasazení speciální techniky a pracovních pomůcek.
Loňský rok byl specifický vzhledem k extrémně dlouhé a tuhé zimě. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2005 pracovníci v první polovině loňského zasahovali u více než dvojnásobného počtu poruch, které byly způsobeny pádem sněhu, ledu, stromu a větví. Konkrétně v první polovině loňského roku vyjížděla poruchová služba k 1 193 poruchám, které způsobily výše uvedené příčiny.Naproti tomu ve druhém pololetí byl zaznamenán ve srovnání se stejným obdobím v roce 2005, pokles počtu výjezdů osádek Poruchové služby Skupiny ČEZ v regionu Morava. „V průběhu druhého pololetí loňského roku jsme řešili 6 000 poruch na zařízení všech napěťových úrovní, což představuje o více než 2 000 poruch méně než ve druhé polovině roku 2005 “, dodal k tématu Igor Labuda, vedoucí odboru Provoz a poruchová služby Skupiny ČEZ v regionu Morava. Jednou z příčin byly zimní měsíce, které se do konce roku obešly bez větší sněhové nadílky. Častými příčinami poruch byly pády větví a stromů vlivem silného větru na vedení a jiné atmosférické vlivy, např. bouřky. V roce 2006 bylo řešeno téměř 4 000 poruch, které ovlivnily dodávku pouze u jednoho zákazníka, tzn. že nebylo omezeno větší množství klientů. Jedním z důležitých momentů zkrácení doby nutné k obnovení dodávky je zavedení projektu Start z domova do ostrého provozu na území Moravy v měsíci říjnu loňského roku. „ Jedná se o nový způsob organizace práce, kdy pracovník vyjíždí jak k odstranění poruchy tak i k ostatním plánovaným činnostem jako preventivní údržba a opravy přímo z domova, což vede k urychlení služeb zákazníkům, jelikož jsou eliminovány mezistupně, které představují dílny, kanceláře a technická pracoviště “, upřesnil Igor Labuda. Vozidla poruchové služby jsou navíc vybavena systémem GPS, který umožní dispečerovi v jakémkoliv okamžiku ihned lokalizovat posádku a k likvidaci poruchového stavu vyslat tu nejblíže se nacházející. Tato skutečnost v konečném důsledku znamená zkrácení doby zásahu a rychlejší likvidaci poruchových výpadků. Alice Lutišanová, mluvčí Skupiny ČEZ pro region střední a severní Morava1. 2. 2007
Poruchová služba Skupiny ČEZ na území Moravy a Slezska má za loňský rok na svém kontě 15 657 výjezdů
V průběhu minulého roku bylo na zásobovacím území o rozloze více než 11 000 km2 zaznamenáno 38 poruch na zařízení velmi vysokého napětí,1 037 poruch na vysokém napětí a 14 582 poruch na zařízení nízkého napětí. Ve srovnání s rokem 2005 řešila Poruchová služba v loňském roce téměř o 2 500 poruch méně.Díky moderní technologii a zlepšení organizace práce Poruchové služby se podařilo i přes nepříznivé povětrnostní podmínky na začátku roku udržet průměrnou dobu potřebnou pro odstraňování poruch a obnovení dodávky na přijatelné úrovni.