Cyklobusy zaměstnance navážely do Temelína od začátku dubna. S posledním říjnovým dnem přepravce držáky jízdných kol z autobusů sundal. Na autobusy je vrátí zase s příchodem jara. Zaměstnanci si netradiční benefit i přístup přepravce chválí.
„Je to jeden z nejlepších benefitů, který ČEZ podle mě poskytuje. Využívám ho při špatném počasí,“
„Rád a hodně jezdím na kole. Cyklobusy do práce využívám pravidelně od té doby, co začaly fungovat. Ne vždy vyjde počasí a v takovém případě je cyklobus skvělá možnost,“ doplňuje Kamil Houška, specialista jakosti údržby.
Netradiční služba přináší benefity i pro životní prostředí. Místo osobního auta zaměstnanci volí cyklobus a kolo. Přitom podle údajů z Evropského parlamentu se osobní automobily řadí mezi největší emitenty CO2. Na celkových emisích vytvořených v dopravě se podílejí 60,6 procenty. Emise CO2 z aut: fakta a čísla (infografika) | Zpravodajství | Evropský parlament (europa.eu).
Před jedenácti lety vedení elektrárny zavedlo přepravu kol pro své zaměstnance především kvůli jejich bezpečnosti. Odpoledne je mnohem lepší viditelnost a navíc cyklisté už nemusí nikam pospíchat. Mohou tedy jet po delší trase a vyhnout se hlavnímu silničnímu tahu.
Jako cyklobus funguje polovina z deseti linek navážejících pracovníky ČEZ z Českých Budějovic do Temelína. Lidé za přepravu kol přitom nic neplatí, ta je v ceně jízdného. Celkově od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy 6 589 jízdních kol.
Od začátku letošního roku elektrárna Temelín vyrobila 13,7 terawatthodin elektřiny. Společně s Dukovany jde o zdroje, které produkují největší množství čisté elektrické energie a podílí se tak výraznou měrou na bezemisní výrobě Skupiny ČEZ. Ročně se díky jaderným elektrárnám nevypustí do ovzduší přibližně dvě desítky miliónů tun CO2.