21. 1. 2015

Rychlé dobití elektromobilu nabízí díky ČEZ už i Mladá Boleslav

Mladá Boleslav, 21. ledna – Mladá Boleslav má ode dneška v provozu první rychlodobíjecí stanici pro elektromobily. „Dobíječka“ umístěná v blízkosti Zákaznického centra ČEZ umožní uživatelům elektromobilů doplnit 80 % kapacity baterie za pouhých 20 minut. Skupina ČEZ, provozovatel nejkomplexnější sítě veřejných dobíjecích stanic v České republice, připravuje v tomto roce po celé České republice výstavbu desítek nových zařízení.

URDS - M. BoleslavUživatelé elektromobilů mířící z Prahy do Krkonoš a Jizerských hor ale i opačným směrem – ti všichni získávají významný opěrný bod na svých cestách. Skupina ČEZ, provozovatel nejkomplexnější sítě veřejných dobíjecích stanic v České republice, totiž dnes zprovoznila v Mladé Boleslavi rychlodobíjecí stanici. Zařízení umístěné v blízkosti Zákaznického centra ČEZ umožní majitelům elektromobilů nabít 80 % kapacity baterie za pouhých 20 minut.

 „Mladá Boleslav je díky své výhodné poloze a dobré silniční infrastruktuře jedním ze strategických bodů na mapě elektromobility v České republice. Jako lídr celého oboru zde proto nemůžeme chybět. Vedle právě instalované stanice plánujeme pro letošní rok i další kroky, které výrazně pomohou k expanzi elektromobility v regionu středních a severovýchodních Čech,“ dodává Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje 40 veřejných dobíjecích stanic, (z toho 6  rychlodobíjecích). Další stanice, zejména rychlodobíjecí, jsou připravovány po celém území České republiky.

Celá Česká republika eviduje v současnosti asi 600 elektromobilů, z nichž 40 patří do vozového parku projektu Elektromobilita ČEZ. Do konce letošního roku však odhady hovoří o překonání hranice 1000 elektromobilů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy i u nás přestávají být elektromobily jen atrakcí z kategorie technických zajímavostí a stávají se běžnou součástí zejména městského provozu.


Projekt Elektromobilita ČEZ

Skupina ČEZ spustila pilotní projekt Elektromobilita ČEZ již v roce 2010. Cílem pilotního projektu je navrhnout a otestovat komplexní řešení elektromobility jako služby, která kombinuje veřejnou dobíjecí síť s dodávkami elektřiny v rámci speciálního tarifu. Postupně nabídne i infrastrukturní řešení pro domácnosti i firmy, případně v kombinaci s dalšími doplňkovými službami a produkty. Z pohledu energetiky je dnes důležité, jakým způsobem bude dobíjení elektromobilů integrováno do distribuční sítě, což úzce souvisí s agendou tzv. chytrých sítí, kterým se Skupina ČEZ také intenzivně věnuje.

Do současnosti ČEZ nainstaloval v České republice zhruba 40 veřejných dobíjecích stanic, a to převážně u infrastrukturních partnerů, tj. u obchodních center, supermarketů či radnic. Stanice jsou v provozu v Praze, Plzni, Ostravě, Ústí nad Labem, Hradci Králové, Trutnově, Vrchlabí, Třinci, Havířově nebo Chomutově. Další rozšiřování sítě dobíjecích stanic je v realizaci a nově otevřené stanice budou představovány v průběhu dalších týdnů a měsíců. Aktuální mapa dobíjecích stanic je vždy na www.elektromobilita.cz

V rámci pilotního projektu je provozováno několik desítek elektromobilů po celé ČR.

Do projektu Elektromobilita ČEZ se zapojilo již více než 50 partnerů. Těmi jsou například Moravskoslezský kraj, Ústecký kraj, Vrchlabí, Pardubice či Ostrava, ale také některé městské části jako Praha 5, Praha 14, Praha 16 a další. Mezi partnery jsou společnosti McDonald’s, Kaufland nebo automobilky jako Škoda Auto, BMW, Peugeot, Mercedes-Benz, Volkswagen, Nissan či Opel. Kompletní seznam partnerů je k nahlédnutí na www.elektromobilita.cz.

Víte, že …

  • v loňském roce se v ČR registrovalo celkem 222 nových elektromobilů, hlavní boom nastal v posledním čtvrtletí roku, kdy bylo registrováno 100 nových elektromobilů (pro porovnání: za celý rok 2013 to bylo 37 vozů, tedy 6x méně)
  • v roce 2014 byly nejprodávanějšími značkami v ČR loni byly VW (76 kusů), BMW (70), Nissan (32), Tesla (20)
  • kdyby každý z těchto více než 200 elektromobilů najel ročně 15 000 km, tak při průměrné spotřebě 15 kWh/100km bude k jejich dobíjení potřeba 500 tisíc kWh elektřiny ročně (tolik spotřebuje za stejnou dobu zhruba 140 českých domácností)
  • lze očekávat další nárůst registrací elektromobilů, mimo jiné proto, že se rozšiřuje nabídka o nové modely vozů s elektrickým pohonem.