19. 8. 2014

Seriózního dodavatele poznáte v krizi. ČEZ zákazníkům pomáhá splátkovým kalendářem

Skupina ČEZ se snaží zákazníkům vycházet vstříc za každé situace. Zdokonalila proto poskytování splátkových kalendářů těm, kterým náhlé nepříznivé okolnosti brání řádně platit vyúčtování elektřiny, plynu nebo do budoucna i mobilních služeb. Navíc se s ČEZ Bez starostí zákazníci mohou pojistit proti riziku neschopnosti hradit pravidelné zálohy na energie.

Flexibilnější řešení šité přímo na míru zákazníka a výrazné snížení procenta řádně nesplácených závazků. Takový je výsledek změny filozofie přístupu ke splátkovým kalendářům. Ty mohou využít zákazníci společnosti ČEZ Prodej, které zasáhla nenadálá nepříznivá životní situace, bránící jim v řádném uhrazení vyúčtování za odebrané energie.

Zatímco dříve ČEZ Prodej registroval více než třetinu problematických splátkových kalendářů, u nichž musel přistoupit k vymáhání, nyní jejich podíl na celku klesá. Potřeba změnit přístup ke splátkovým kalendářům vyplynula z průzkumů zákaznické spokojenosti a následných analýz. Zákazníkům, kteří se ocitli v nenadálé finanční tísni, nyní umožňujeme individuální nastavení parametrů splátkového kalendáře. Navíc se od února letošního roku poskytování a správě splátkových kalendářů věnuje nový, speciálně vyškolený tým, který jsme vytvořili v rámci našeho call centra.

Kromě domluvy na individuálním nastavení splátek pracovníci tohoto týmu poradí zákazníkům i v širších souvislostech - třeba se změnou sazby nebo jinou možností úspor. Díky osobnímu přístupu také Skupina ČEZ dokáže lépe identifikovat odběratele, kteří se snaží své nepříznivé situaci čelit a závazkům dostát. Členové týmu pak hledají oboustranně přijatelné řešení s cílem co nejvíce dlužníků "uzdravit" a umožnit jim znovu pravidelně platit účty za energie. Zároveň tito naši specialisté hlídají splácení a okamžitě kontaktují zákazníky, kteří jsou v prodlení se splátkou. Od února takto tým uzavřel přes 1200 splátkových kalendářů.

Změnit metodiku poskytování splátkových kalendářů a vytvořit speciální tým se tak po necelém půl roce ukázalo jako řešení oboustranně výhodné jak pro zákazníka, tak pro Skupinu ČEZ. I nadále však platí, že splátkový kalendář je používán pouze v opodstatněných příkladech.

Náhlá neschopnost hradit finanční závazky má řešení. S doplňkovou službou ČEZ Bez starostí mohou všichni zákazníci ČEZ Prodej z řad domácností s odběrem elektřinu či plynu snížit riziko negativních finančních dopadů v případě ztráty zaměstnání či dlouhodobé pracovní neschopnosti. V případě takové události získají až 30 000 Kč během 6 měsíců. Více informací o pojištění zákazníci naleznou na www.cez.cz/bezstarosti.