10. 3. 2009

Skupina ČEZ na Festivalu smíchu v Pardubicích

Hradec Králové, 10. března 2009 – IX. ročník GRAND Festival smíchu, který se konal od 2. do 9. března 2009 ve Východočeském divadle Pardubice, opět nabídl to nejlepší z českých a moravských komedií, které vznikly v roce 2008. Generálním partnerem festivalu byla Skupina ČEZ.

Skupina ČEZ patří v regionu mezi významné partnery kulturních akcí. Důkazem toho je i opětovná letošní podpora  9. ročníku Grand Festivalu smíchu, který proběhl ve Východočeském divadle v Pardubicích. „Ohlasy předchozích ročníků ukazují, že si festival našel své nezastupitelné místo na poli divadelních festivalů v České republice. Každoročně vzrůstá jeho kredit i zájem divadel, diváků, médií a kritiků. Těší nás, že letos záštitu nad festivalem převzal kromě pardubického primátora Ing. Jaroslava Demla i ministr kultury ČR Mgr. Václav Jehlička. Poděkování patří i Skupině ČEZ, našemu hlavnímu partnerovi.“ říká ředitel divadla Mgr. Petr Dohnal.

GRAND Festival smíchu je soutěžní přehlídkou komediální tvorby divadel České republiky.  Hlavní cenou festivalu je titul Komedie roku. Tento titul je udělen nejlépe hodnocené inscenaci soutěže nejširším hodnotícím auditoriem, tedy dvěma porotami a diváky. V letošním ročníku se komedií roku stali Muži v offsidu, se kterou se představilo Městské divadlo Mladá Boleslav. Na závěrečném Galavečeru smíchu předal hlavní cenu výhercům obchodně ekonomický ředitel společnosti ČEZ Měření, Ing. Martin Michek.

Do soutěže o titul Komedie roku 2008 se zapojilo Divadlo v Dlouhé Praha s komedií Souborné dílo Williama Shakespeara ve 120 minutách, pražské Divadlo Na Fidlovačce se situační komedií Nerušit prosím, Městské divadlo Mladá Boleslav s retro komedií Muži v offsidu, Slovácké divadlo Uherské Hradiště s komediálním hororovým muzikálem Adéla ještě nevečeřela, pražské Rokoko s klasickou fraškou Hráči, Městské divadlo Brno s rozpustilou komedií Charleyova teta a samozřejmě domácí Východočeské divadlo Pardubice se salónní komedií Brouk v hlavě.

Kromě soutěžních představení se na pardubické scéně  prezentovala  divadla v nesoutěžní části.

Skupina  ČEZ se stala partnerem festivalu, který se  transformoval ve velký festival kultivované zábavy. Koncepcí tohoto ročníku byla snaha rozšířit nabídku divadelní zábavy, postihnout všechny věkové i zájmové kategorie a rovněž vytvořit i širokou škálu nedivadelní zábavy, která opustí budovu divadla a bude patrná v celém městě, a na které se budou podílet i jiné organizace působící v kultuře.