24. 9. 2008

Skupina ČEZ nabízí nové inovativní služby v oblasti fakturace

Skupina ČEZ nabízí jako jediná energetická firma v ČR svým zákazníkům Zákaznickou linku 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Již více jak 100 tisíc zákazníků využívá Virtuální obchodní kancelář. Dále ČEZ nabízí zákazníkům společná Zákaznická centra se společností RWE, platby za elektřinu přes terminály Sazky a nyní i nově možnost elektronické fakturace. Jen v loňském roce ČEZ vyřídil 3,2 milionů požadavků svých zákazníků.

Alan SvobodaSkupina ČEZ jako první dodavatel elektřiny na českém trhu a v rámci celé Evropy nabízí svým zákazníkům od počátku září 2008 možnost elektronické fakturace za elektřinu. Novou službu poskytuje pro více než 400 tisíc zákazníků Skupiny ČEZ , kteří jsou současně uživateli SERVIS 24, internetového bankovnictví České spořitelny.

E-faktura přináší zákazníkům Skupiny ČEZ a uživatelům služby SERVIS 24 snadnější kontrolu přijatých faktur a zjednodušuje jejich zaplacení. Údaje z faktury nemusí zákazníci ručně zadávat do platebního příkazu, systém za ně příkaz předvyplní a připraví k potvrzení. Jedná se tak o nejpohodlnější systém řešící doručení a úhrady faktur za elektřinu. E-fakturu obdrží zákazník přímo do svého internetového bankovnictví SERVIS 24 a jediným kliknutím ji může uhradit. Další výhodou je snadná a přehledná archivace a také zabezpečení elektronickým podpisem.

Systém umožňuje zákazníkům faktury libovolně zobrazovat, ukládat nebo tisknout. O příchodu každé faktury je zákazník okamžitě dle vlastní volby informován formou SMS zprávy nebo emailu, které jsou klientům zasílány zcela zdarma. Zákazníci tak mají neustálý přehled o stavu svých plateb za elektřinu.

"Jde o další ze služeb, které nabízíme svým zákazníkům, abychom jim poskytli co největší komfort obsluhy. Domácnosti mohou již delší dobu své složenky platit na všech terminálech Sazky. Nyní jako první velká energetická společnost v ČR nabízíme i  elektronickou fakturaci“, říká Alan Svoboda, obchodní ředitel ČEZ, a. s. „Hlavní výhody služby spočívají ve zjednodušené kontrole plateb a jejich snadné archivaci a dohledatelnosti. Systém také zaručuje bezchybné vytváření platebních příkazů“, dodává Alan Svoboda.

V  roce 2006 uzavřela Skupina ČEZ dvě silná strategická partnerství. S plynárenskou společností RWE otevřela společná Zákaznická centra, kde si zákazníci na jednom místě mohou vyřídit záležitosti týkající se elektřiny i plynu Se společností  SAZKA pro své zákazníky připravila možnost platby faktur za elektřinu přes terminály SAZKA, .Nyní jako první z velkých dodavatelů elektřiny na českém trhu poskytuje Skupina ČEZ výhody elektronické fakturace nejen pro firemní zákazníky, ale i pro domácnosti a to v rámci celé Evropy.

„Jednáme také s dalšími velkými výstavci, kteří mají zájem zasílat svým klientům faktury elektronicky do internetového bankovnictví, proto bude v nejbližší době seznam výstavců rozšířen. Klientům tak chceme dát možnost přijímat všechny své faktury na jednom místě, odkud je mohou jednoduše zaplatit", uvedl Aleš Mamica, ředitel úseku přímé bankovnictví České spořitelny.

Skupina ČEZ se v tomto projektu spojila s Českou spořitelnou, která si jako dodavatele řešení pro elektronickou fakturaci vybrala společnost TietoEnator, jednoho z největších poskytovatelů IT služeb v Evropě.