„Rádi věnujeme energii tomu, co má smysl“ je hlavním mottem kampaně Vlídná tvář, která se v médiích začne objevovat od 19. března. Cílem kampaně je upozornit na široký záběr podpory a rozmanitost projektů, na které Skupina ČEZ přispívá a současně pomoci posílit pozitivní vnímání společnosti veřejností.
Kampaň odstartuje novým televizním spotem již v pátek 19. 3., který poběží do 30. 4. Televizní kampaň doplní i tisková, internetová a rozhlasová reklama. Spot pochází z dílny předního českého režiséra Tomáše Mašína, který mj. natočil celovečerní film „3 sezóny v pekle“. Použity v něm byly na české poměry nadstandardní animační a technologické postupy, o které se postaralo postprodukční studio UPP. Televizní reklamu jako prostředek oslovení svých cílových skupin používají standardně významné energetické a průmyslové firmy na celém světě.
„Když mám příležitost, ptám se lidí, co si myslí o ČEZ, co od něj očekávají ve vztahu k široké veřejnosti. Odpovídají podobně. Chtějí vidět, že pro ně něco děláme, že nám na nich záleží. Když jim vyjmenovávám, co všechno podporujeme, často se diví a říkají, že o tom nevěděli, a že je škoda, že o tom nemluvíme. Touto kampaní to chceme napravit, ukázat čím jsme užiteční a umožnit lidem v jednotlivých regionech, aby se sami zapojili. Navrhli vlastní projekty, které bychom měli podpořit. Televizní reklamu často nepoužíváme, ale v tomto případě jsme ji do komunikačního mixu zařadili. Divácky zajímavým způsobem chceme veřejnosti a našim zákazníkům připomenout, že podporujeme zdraví, vzdělávání, volný čas dětí a mládeže i další oblasti, které se dotýkají jejich životů,“ říká Bohdana Horáčková, ředitelka útvaru komunikace Skupiny ČEZ.
Podívejte se na spot http://www.youtube.com/skupinacez
Prohlédněte si krátký film o natáčení spotu: http://www.youtube.com/skupinacez#p/u/4/p5PWlaF5U5Y
Hlavními představiteli televizního spotu nejsou herci nebo dokonce celebrity, ale lampy a lampičky – všední objekty běžné domácnosti či kanceláře. V klipu ožívají a přináší lidem např. nová dětská hřiště nebo do nemocnice zdravotnický přístroj. Ztělesňují tak „pozitivní energii“ společnosti ČEZ, tedy její pomoc veřejnosti.
„Věřím tomu, že reklama má být výrazná, sebevědomá s jasně definovanou značkou. Měla by vyvolat emoce, odlišit se od konkurence. Přesně to se u spotu pro ČEZ podařilo. Originalita nápadu, kdy hlavními hrdiny jsou animované lampičky, je v českém reklamním prostředí výjimečná. Jsem moc rád, že jsem dostal možnost se na tak jedinečném projektu podílet”,” říká režisér Tomáš Mašín a dodává, že většina herců včetně lampiček se kompletně „narodily” v počítači, jsou tedy digitálního původu.
Kampaň bude pokračovat až do podzimu 2010. ČEZ v ní bude veřejnosti představovat zajímavé projekty, které v minulosti podpořil a stále podporuje v oblasti vzdělávání, kultury, zdravotnictví, pomoci potřebných, podpory volného času dětí a mládeže, sportu a podpory rozvoje regionů. Kromě tradičních komunikačních kanálů jako je inzerce v tištěných a online médiích, chce ČEZ oslovit veřejnost i prostřednictvím podlinkové komunikace. Jsou připraveny eventy a promo akce přímo v regionech jako je fotografická soutěž nebo putovní výstava snímků zachycující nejvýznamnější lokální i celostátní projekty podpořené Skupinou ČEZ.