23. 1. 2007

Skupina ČEZ vzkazuje: Samoodečet není povinný!

Každý ze zákazníků Skupiny ČEZ mohl nebo ještě v těchto dnech může nahlásit stav svého elektroměru telefonicky na zákaznickou linku 840 840 840 nebo osobně v obchodní kanceláři dle příslušného okresu. Případně poslat prostřednictvím e-mailu: cez@cez.cz.

„Odběratelé, kteří mají takzvaný odečtový týden v jednom z týdnů do poloviny února, tedy do 8. týdne v tomto roce, tak mohli učinit do 15. ledna. Ostatní mají ještě čas do 31. ledna,“ dodává k tomu Antonín Středa, vedoucí odboru Zákaznické centrum Ústí nad Labem, ČEZ Zákaznické služby.

Takzvaný samoodečet lze provádět každý rok v souvislosti s úpravou cen za dodávku elektrické energie. „V žádném případě se ale nejedná o povinnost ze strany odběratelů,“ zdůrazňuje Antonín Středa, „jde jen o to, že pak dostanou na faktuře vyučtovaný skutečný stav, jaký měli ke dni samoodečtu.“ Jinak se postupuje podle typového diagramu dodávky, což je profil vývoje spotřebu v průběhu roku.

„Laicky řečeno, k 31.12. 2006 se vygeneruje fiktivní odečet na základě typového diagramu dodávky kvůli změně ceny. Skutečný odečet pak bude proveden u každého odběratele v průběhu roku dle jeho odečtového týdne, na jehož základě bude vystaveno roční vyúčtování,“ uzavřel Antonín Středa.

Ota Schnepp, mluvčí Skupiny ČEZ pro severní Čechy