25. 5. 2012

Studenti brněnské SPS elektrotechnické dostali nové vybavení laboratoře

Pochopit, jak fungují servomotory, bude pro budoucí elektrotechniky ze Střední průmyslové školy elektrotechnické v Brně snazší. Ve čtvrtek 24. května se pro ně totiž otevřelo nové laboratorní pracoviště, kde se budou prakticky učit ovládat servomotory používané v CNC obráběcích strojích, řezacích stolech a dalších běžně používaných průmyslových zařízeních. Lepší přípravu na budoucí zaměstnání mladých elektrotechniků podpořila také Nadace ČEZ.

Brněnská elektrotechnická průmyslová škola rozšířila možnosti výuky o další praktickou část. Laboratoř měření obohatila o pracoviště servomotorů, na kterém si studenti mohou prakticky vyzkoušet práci s těmito součástmi moderních strojů. „Servomotory jsou dnes v průmyslu, včetně energetiky, velmi rozšířené. O kvalitní elektrotechniky se znalostí ovládání servomotorů mají dnešní firmy velký zájem, a proto jsme rádi, že můžeme v tomto oboru nabídnout mladým odpovídající vzdělání a moderní učební pomůcky,“ vysvětluje Vladimír Klement, který na škole vyučuje elektrotechnická měření. Prvního měření se nové laboratorní pracoviště dočkalo právě dnes. „Na třech samostatně ovladatelných motorech si budou moci studenti vyzkoušet, jak lze zařízení nastavit a jak je lze ovládat pomocí řídicího systému prostřednictvím počítače,“ doplnil Klement.

Nová učební pomůcka zjednoduší pedagogům odborný výklad a usnadní mladým technikům pochopení principu servopohonů a jejich řízení. Praktické úlohy a měření na laboratorním pracovišti může provádět najednou až šest studentů, celkem ji ve výuce využije okolo 50 žáků 3. a 4. ročníku oboru Silnoproudá elektrotechnika.

Projekt zkvalitnění výuky mohla brněnská Střední průmyslová škola elektrotechnická zrealizovat také díky příspěvku Nadace ČEZ v hodnotě téměř 200 tisíc korun. „Dlouhodobě podporujeme úsilí pedagogů připravit studenty co nejlépe na jejich budoucí zaměstnání. Výklad odborných technických předmětů v dnešní době usnadňují moderní učební pomůcky, ale pro školy bývají finančně nedostupné. Těší nás proto, že můžeme svým dílem pomoci pedagogům i studentům dosáhnout efektivnějšího vyučování,“ vysvětluje Daniel Novák z Nadace ČEZ.