Ročně přijde jen na český web ČEZ více než 4 miliony návštěvníků. Celková návštěvnost čtyřicítky webů Skupiny ČEZ v ČR i v zahraničí loni premiérově pokořila hranici 7 milionů uživatelů.
Webové stránky společnosti ČEZ se staly vítězem letošního ročníku soutěže WebTop100 v oboru kategorii Průmysl a energetika, když výrazně předčily především všechny své velké konkurenty z oblasti energetiky. Hodnocení srovnává kvalitu firemních internetových prezentací - jejich přínos pro uživatele, použitelnost, grafický design, technické řešení a marketingovou hodnotu. Stránky ČEZ vítězí v energetické kategorii opakovaně, naposledy dominovaly loni. V roce 2009 byly zároveň první webovou prezentací v historii soutěže, která dokázala obhájit triumf v celkovém žebříčku všech firemních webů v ČR.
Kategorie Energetika (medailisté a další vybrané firmy v celkovém pořadí)
Pořadí | Společnost | URL | Body |
1. | ČEZ, a. s. | www.cez.cz | 81,0 |
2. | Seko Aerospace, a. s | www.sekogroup.com | 73,5 |
3. | Linaset, a. s. | www.linaset.cz | 64,5 |
5. | E.ON Česká republika, s.r.o. | www.eon.cz | 56,5 |
12. | Pražská energetika, a. s. | www.pre.cz | 35,5 |
(zdroj: Web Top 100, Dobrý web)
Stránky www.cez.cz, které letos prošly výrazným redesignem, přilákaly za poslední rok téměř 4 miliony návštěvníků (z toho téměř 2 miliony unikátních návštěvníků). Podle statistik Google Analytics návštěvníci stráví na webu v průměru 3,5 minuty a více než polovina se jich pravidelně vrací. Celková návštěvnost všech samostatných webových stránek Skupiny ČEZ, kterých je v devíti jazycích již více než 40, loni poprvé překonala sedmimilionovou hranici.
„Konkurence firemních internetových prezentací je tradičně velká. O to více si vážíme prvenství, které je oceněním dovedností a týmové práce všech kolegů ze Skupiny ČEZ a podpory našich dodavatelů,“ řekl Pavel Foršt, vedoucí útvaru Internet a intranet Skupiny ČEZ. Dodavatelem webu www.cez.cz je FG Forrest, vizuální styl implementovala agentura Symbio Digital.
Dlouhodobě pokračuje společnost ČEZ především v budování sítě webů v zemích svého působení a stránek podporujících prodej komodit. Rodina jednotně designovaných webů pro Slovensko, Polsko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko a další současně představuje jedinečný původní koncept multijazyčného webového portálu implementovaného z ČR do celého regionu střední a jihovýchodní Evropy. (kompletní přehled webových prezentací viz níže)
Osvědčenou aplikací posledního roku je mobilní verze, která umožní aktivní komunikaci zákazníků se službami ČEZ prostřednictvím mobilních telefonů. V PR oblasti se průběžně zkvalitňuje a rozšiřuje tiskový servis a informace z elektráren. Obsahově i návštěvnicky stále roste sekce Vzdělávání určená pro studenty, pedagogy a širokou veřejnost se zájmem o energetiku.
Seznam nejdůležitějších webových prezentací Skupiny ČEZ
- Korporátní weby v ČR – www.cez.cz, www.cezdistribuce.cz, www.cez.cz/cezes, www.cez.cz/kogenerace, www.cez.cz/teplarenska, www.nadacecez.cz
- Zahraniční korporátní weby – www.cez.bg, www.cez-rp.bg, www.cezpolska.pl, www.cez.sk, www.cez.hu a www.cez.ro
- Prodejní aktivity – www.cez.cz/business, www.stava.cz
- Speciální projekty a Microsites – www.elektromobilita.cz, www.kdejinde.cz, www.cezregiony.cz, www.aktivnizona.cz, www.temelinky.cz, www.pro-vetrniky.cz a další
- Mobilní weby – m.cez.cz, m.cezdistribuce.cz a m.elektromobilita.cz