25. 4. 2014

Začala sezóna bouřek. Rozmary počasí ovlivňují vytíženost poruchových linek

Praha, 25. dubna 2014 – Nejvíce výpadků elektrického proudu způsobily v roce 2013 silné bouřky a přívalové deště, které předčily dokonce i červnové povodně. Poruchy vedení postihovaly české domácnosti a podniky nejvíce o letních prázdninách. Vyplývá to z přehledu počtu hlášených poruch, který si sestavila Skupina ČEZ. Vloni rekordních 18 434 hovorů přijala poruchová linka ČEZ dne 4. srpna, kdy se Českem prohnala bouřka doprovázená více než 20 000 blesky.

Častými bouřkami se vyznačuje zejména začátek srpna, což se potvrdilo i v loňském roce. Letní přeháňky v tomto období zaměstnaly poruchovou linku hned třikrát, a to 4., 5. a 7. srpna. O dvě vlny výpadků elektřiny se postaraly letní bouřky také v posledních červencových dnech. „Zatímco průměrně přijmeme na naší poruchové lince něco málo přes 1000 hovorů denně, při nepřízni počasí toto číslo vzroste až osmnáctinásobně. Suverénní rekord ale nadále drží orkán Kyrill z roku 2007, kdy na naše linky během tří dnů směřovalo 250 tisíc hovorů,“ uvedl Michal Kovařík, ředitel úseku Péče o zákazníka ČEZ Zákaznické služby.

Počasí si nevybírá a třeba vloni připadly kalamity hned několikrát na neděli. Operátoři zákaznické i poruchové linky Skupiny ČEZ jsou k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Zrovna během červnových povodní, které zasáhly téměř celou republiku, bylo nejvíce hovorů – 6500 – přijato v neděli 2. června. Sedmičku nejvytíženějších dní, pokud jde o počet hovorů na poruchovou linku, doplňuje loňský Mikuláš, kdy výpadek proudu z důvodu silného větru doprovázeného sněžením nahlásilo 6 207 volajících.

Nejvíce hlášených poruch na Poruchové lince
Skupiny ČEZ
Den Počasí Počet
Neděle 4. 8. 2013 Bouřka 18434
Pondělí 5. 8. 2013 Bouřka 13641
Úterý 30. 7. 2013 Přívalový déšť 7782
Středa 7. 8. 2013 Bouřka 7623
Neděle 2. 6. 2013 Povodně 6500
Pátek 6. 12. 2013 Silný vítr 6207
Pondělí 29. 7. 2013 Přívalový déšť 6181

Mezi první opatření Skupiny ČEZ v případě varování ČHMÚ vždy patří posílení pohotovosti operátorů. Aby nebyli zákazníci v případě kalamity dlouho bez proudu, přistupuje ČEZ
k omezení provozu zákaznické linky a prioritně plánuje operátory pro obsluhu poruchové linky. Pro členy krizových štábů, starosty měst a obcí, nebo hasiče je zřízena speciální linka, která má nejvyšší prioritu a tito lidé se tak dovolají na prvního volného operátora.

Skupina ČEZ v roce 2013 první místo v mezinárodní soutěži kontaktních center 2013 Top Ranking Performers in the Contact Center Industry v regionu Evropa, Afrika a Blízký Východ.