22. 11. 2006

Zákazníci Skupiny ČEZ si budou moci vybrat ze tří produktových řad tarifů, lišících se rozsahem služeb i cenou

Skupina ČEZ připravila na příští rok zásadní změnu v nabídce produktů pro konečné zákazníky z řad domácností. Ti si prvně budou moci zvolit rozsah poskytovaných služeb s odlišnou cenou, podle svých očekávaných potřeb. Domácnosti tak budou moci oproti současnosti ušetřit za rok 120 Kč při volbě řady Basic nebo si naopak připlatit za nadstandardní služby u řady Exclusive.

Díky úplnému otevření trhu s elektřinou na počátku letošního roku, roste přirozeně konkurence mezi obchodníky s touto komoditou. V současnosti je na českém trhu registrováno celkem 270 obchodníků s elektřinou. V této silně konkurenční pozici je ČEZ navíc velmi omezen neboť mu stále patří statut dominantního hráče na trhu. Zjednodušeně to znamená, že se zákazníkům nemůže podbízet nižší cenou než konkurence. Možnost volby dodavatele vybízí ke vzniku dodavatelů s širší nabídkou produktů šitých na míru, se vstřícnějším prodejním přístupem a s rychlejší a komfortnější zákaznickou obsluhou. A toto je oblast, kde Skupina ČEZ chce vynikat nad konkurencí. „Nabízíme jedinečný rozsah zákaznické obsluhy díky svému call centru, které je na telefonním čísle 840 840 840 dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Také díky více jak 80 vlastním a smluvním obchodním centrům a kancelářím a v neposlední řadě i díky internetové službě – Virtuální obchodní kancelář (VOK), jejíž obliba rychle roste,“ říká Alan Svoboda, obchodní ředitel ČEZ, a.s.

V letošním roce uzavřela Skupina ČEZ dvě silná strategická partnerství. A to se společností SAZKA, se kterou pro své zákazníky připravila možnost platby faktur za elektřinu přes terminály SAZKA, a s plynárenskou společností RWE, se kterou otevřela společná obchodní centra, kde si zákazníci na jednom místě mohou vyřídit záležitosti týkající se elektřiny i plynu najednou. „Pro ilustraci, přes terminály Sazka zaplatilo od zprovoznění této služby 10.7.2006 přes šest tisíc zákazníků. Z toho za poslední měsíc jich bylo téměř tři tisíce, což svědčí o tom, že tento způsob platby získává u zákazníků stále vetší oblibu,“ dodává Alan Svoboda.

Dalším pionýrským krokem v zákaznické sféře je snaha Skupiny ČEZ „rozhýbat“ trh v segmentu domácností. Proto přichází ČEZ s nabídkou nových produktů na rok 2007.

Tři nové produktové řady – Basic, Comfort a Exclusive budou moci zákazníci z řad domácností využívat od ledna příštího roku. Tarify v každé produktové řadě jsou shodné, liší se pouze rozsahem služeb poskytovaných zákazníkům zdarma v každé produktové řadě. Comfort je již osvědčenou produktovou řadou z minulých let. Výběr nové produktové řady Basic nebo Exklusive je možné jednoduše provést prostřednictvím zákaznické obsluhy na kterémkoliv kontaktním místě..

 „Chceme dát našim zákazníkům především možnost volby. Možnost uspořit těm, pro které je prvotní cena a nadstandardní servis a poradenství těm zákazníkům, kteří takovou službu využijí ke svému prospěchu,“ řekl Alan Svoboda.

Pokud zákazník bude chtít ušetřit, pak může zvolit řadu Basic, která má nižší stálé měsíční platby (roční úspora 120Kč), jenž nezahrnují paušální poplatky za některé služby call centra a obchodních center resp. kanceláří. Ty zákazník zaplatí jen pokud je skutečně využije. Zdarma může stále kdykoliv využívat ostatní formy kontaktů, jako je internet nebo e-mail. Průměrná roční platba jedné domácnosti je zhruba 5000 korun. Pokud si tedy zákazník zvolí řadu Basic, ušetří ročně 2,4% nákladů na elektřinu.

Naopak řada Exclusive je produktovou řadou určenou pro náročnější zákazníky. Úroveň poskytovaných služeb se již blíží konceptu osobního bankéře. Zákazníkům využívajícím řady Exklusive budou na zákaznické lince ČEZ, anebo přímo v zákaznických centrech ve všech větších městech k dispozici speciálně vyškolení odborníci, kteří budou poskytovat poradenství v následujících oblastech: optimalizace tarifů, elektrické vytápění, tepelná čerpadla, ohřev vody, domácí spotřebiče, zateplování budov, apod. Pevná cena za měsíc je u produktů řady Exclusive navýšena o 15Kč na odběrné místo.

Kromě vytváření většího komfortu pro české zákazníky, usiluje Skupina ČEZ i o zahraniční zákazníky. Již v letošním roce zahájila prodej koncovým spotřebitelům na Slovensku a v Polsku. V příštím roce chce oslovit zákazníky též v Maďarsku, Rakousku a Německu. Tímto též kompenzuje přirozenou ztrátu zákazníků v České Republice. Díky své interní struktuře, jenž umožňuje zákazníkovi předložit nabídku na komplexní obsluhu v rámci všech zemí působnosti, se Skupina ČEZ stává jediným dodavatelem s komplexní nabídkou v celé střední a jihovýchodní Evropě. Toho již první nadnárodní zákazníci začínají využívat.

Prezentaci z tiskové konference si můžete stáhnout v pravé liště.