2. 7. 2008

Zaměstnanci Skupiny ČEZ věnovali výhru dětskému domovu

Plzeň, 2. 7. 2008 – Dětský domov DOMINO ve Skvrňanech v Plzni si díky daru v hodnotě 10 000 Kč mohl vybavit relaxační místnost. Peníze získal od zaměstnanců ČEZ Zákaznické služby z úseku Péče o zákazníky. Ti je vyhráli v rámci firemního team buildingu a rozhodli se věnovat je na dobročinné účely.

Na fotografii zleva: Jiří Zajíček, Milena Linhartová a Roman Kopp z ČEZ Zákaznické služby předávají symbolický šek na 10 000 Kč ředitelce Dětského domova DOMINO Nadě Erbové.

Na fotografii zleva: Jiří Zajíček, Milena Linhartová a Roman Kopp z ČEZ Zákaznické služby předávají symbolický šek na 10 000 Kč ředitelce Dětského domova DOMINO Nadě Erbové

„Přemýšleli jsme s kolegy, jak s výhrou naložíme. Protože jsme z různých lokalit, padl návrh věnovat peníze na dobročinné účely. A jelikož návrh vzešel od nás, Plzeňáků, vybrali jsme dětský domov v Plzni,“ vysvětluje Roman Kopp, supervizor call centra.

„Máme z daru pochopitelně velkou radost. Snažíme se vybudovat speciální místnost, ve které soustředíme studovnu, počítače s přístupem na internet a knihovnu. Zároveň bude sloužit i jako společenská místnost pro různá setkání a kroužky,“ doplňuje Naďa Erbová, ředitelka DD DOMINO. „Scházel nám ale vhodný účelný nábytek. Z daru jsme proto zakoupili stůl a židle, které nám chyběly.“

A co na rozhodnutí svých zaměstnanců říká ředitelka úseku Péče o zákazníka Milena Linhartová: „Velmi si tohoto kroku z jejich strany vážím, protože návrh přišel spontánně, a všichni se na něm jednoznačně shodli. Je fajn, že skupina mladých lidí z různých koutů ČR se při svém setkání rozhodla podpořit výhrou správnou věc a prokázala, že jsme opravdu jeden tým, který myslí i na ostatní. Jako jejich manažer můžu pouze říci, že jsem na ně pyšná.“

Lidé z úseku Péče o zákazníky se umí profesionálně, vstřícně a rychle postarat o zákazníky Skupiny ČEZ při řešení jejich požadavků. Svou lidskou stránku ukázali svým dobrovolným a nezištným darem, kterým dětem v dětském domově zpříjemní a zkvalitní jejich běžný život.

Skupina ČEZ realizuje své finanční dary prostřednictvím Nadace ČEZ (www.nadacecez.cz). V letošním roce nastartoval i projekt Čas pro dobrou věc, ve kterém mohou zaměstnanci Skupiny ČEZ pomoci v určených dnech vybraným neziskovým organizacím. V Plzeňském a Karlovarském kraji tyto dny budou probíhat v termínu od 22. do 26. září.

Kontakt na DD Domino

Naďa Erbová, tel.: 377 383 637, dddomino@volny.cz

Dětský domov DOMINO byl otevřen 26.8.1986. Kapacita DD (včetně přilehlých pracovišť) je 56 dětí, které žijí v 7 rodinných skupinách. Skupiny jsou heterogenní a mají maximálně 8 členů ve věku 3 až 18 let.

Dětský domov Domino realizuje již od roku 1994 „rodinný způsob výchovy“. Dvě osmičlenné skupiny dětí žijí mimo centrální budovu DD.

Zkušenosti a výsledky práce na tomto projektu ukazují, že pokud je dítě nuceno žít mimo svou rodinu, je nejpřijatelnější formou ústavní výchovy život v rodinných skupinách. Uvědomění si základních mezilidských vazeb, získání praktických společenských zvyků a respektování základních principů lidského soužití, znamená velmi cenný vklad do začátku samostatného života. Děti odcházejí do života vybaveni i základními znalostmi o hospodaření a vedení domácnosti, vzájemné pomoci a respektování členů rodiny a o vědomí nutnosti tolerance a upřímnosti v jednání. Po ukončení ústavní výchovy není jejich začlenění do společnosti „ zlomem“ v životě, ale plynulým přechodem do světa dospělých.

Součástí koncepce DD Domino je rovněž projekt chráněného bydlení, který představují 4 garsonky poskytnuté dětskému domovu Magistrátem MP. Projekt je motivován snahou pomoci dětem, aby po ukončení ústavní výchovy překlenuly zdárně problémy, které provázejí začátky jejich samostatného života a našly si „své místo mezi lidmi“. Hlavní myšlenkou projektu je poskytnout dětem, které se nemohou nebo nechtějí vrátit ke svým rodičům bydlení a pomoci jim při hledání pracovního zařazení.

Garsonky jsou také užívány k ubytování osmnáctiletých dětí, kterým byla prodloužena ústavní výchova na základě jejich vlastní žádosti, za účelem dokončení studia nebo přípravy na povolání. Dospělí klienti se tak s pomocí vychovatelek DD učí samostatnému životu, setkávají se s řešením drobných problémů, účastní se diskusí o hospodaření a zvykají si na nutnost respektovat základní principy mezilidských vztahů. Získání skromného bydlení po definitivním odchodu z DD je pro většinu dětí splněním jedno z nejdůležitějších bodů úspěšné budoucnosti.