„Jsme velice rádi za tento dar. Stávající zásahový vůz, rovněž již ojetý, jsme si totiž museli před osmadvaceti lety zakoupit sami. Dali jsme za něj sice jen kolem šedesáti tisíc korun, ale další tisíce si pak vyžadovala jeho údržba. Starat se dál o něj, aby alespoň prošel pravidelnou technickou kontrolou, je pro nás v dnešní době už značně neekonomické. Proto jsem rádi za novější Mercedes Benz Sprinter. Je to dobré vozidlo a hlavně víme, že díky předchozí údržbě ze strany elektrárenských kolegů je v dobrém stavu a nám tak bude sloužit ještě hezkých pár let,“ uvedl Milan Vágner, starosta Sboru dobrovolných hasičů Mělník – Mlazice, během převzetí a poděkování Skupině ČEZ.
Mlazická zásahová jednotka má deset členů. Vůz ovšem nebude určen jen pro ni, ale například bude dopravovat i děti na různé hasičské akce a soutěže. Jeho prioritní využití bude ovšem stejné jako dosud. „Bude to pochopitelně plně vybavené zásahové vozidlo. Hlavně v případě povodní, neboť za něj můžeme připojit vozík s člunem. Bude zajišťovat i týlové zabezpečení během zásahů. Důležité je proto také to, že má i více míst k sezení než stávající dodávka. Bude-li to zapotřebí, můžeme jím tak dopravit více lidí na místo zásahu,“ dodal ještě Milan Vágner.Klíčky od vozu převzal za dobrovolné hasiče od Pavla Herdy, manažéra útvaru Dopravní služby ČEZ Korporátní služby, starosta Mělníka Ctirad Mikeš: „Jsme rádi, že v ČEZ pamatovali na naše dobrovolné hasiče, když došlo na povinné vyřazení jednoho ze zásahových vozů. Děkuji, a našim dobrovolníkům přeji, aby jim ještě dlouho byl k užitku.“ Na jeho slova navázal Miroslav Krpec, ředitel Elektrárny Mělník tím, že jeho hlavním přáním je, aby darovaný vůz byl spíše zapotřebí právě jen v případě dopravy hasičského potěru na soutěže.
„Mám tím namysli, aby dobrovolní hasiči z Mlazic, jejichž zásahové družstvo je začleněno do Integrovaného záchranného systému, museli zasahovat co nejméně všeobecně. Aby tak vozidlo mělo spíše preventivní charakter. Požáry, dopravní nehody, povodně či jiné katastrofy si určitě nikdo z nás nepřeje,“ poznamenal Miroslav Krpec s tím, že se svým doporučením, jak naložit s vyřazeným vozem, vůbec neváhal.
„Obnova vozového parku našich profesionálních hasičů v rámci všech jednotek v klasické energetice probíhá v různých časových intervalech. Některá výměna je dána legislativou určující délku provozu zásahových vozidel. V jiných případech si třeba změnu hasičské techniky vyžádá modernizace provozů, zvýšení nároků na prevenci a bezpečnost a podobně. Dobrovolní hasiči ovšem pracují za jiných podmínek, proto prakticky veškeré vyřazené hasičské vozy vždy skončí v některé obci nebo městě v okolí té či oné elektrárny a dál ještě mnoho let slouží svému účelu. Naše elektrárna nese jméno po městu Mělník. Stejně jako v případě okolních obcí se i pro něj snažíme být dobrým sousedem. Proto jsem neváhal, říct své ano,“ uzavřel Miroslav Krpec, který je zároveň i generálním ředitelem akciové společnosti Energotrans, jež je členem Skupiny ČEZ.
Celý proces musel pochopitelně ještě předtím schválit ředitel Divize klasická energetika Ladislav Štěpánek. Předání vozidla, které dříve sloužilo hasičům z Elektrárny Dětmarovice, a jeho využití v mělnické lokalitě posvětil i Jiří Pačovský, ředitel útvaru řízení výroby a provozu klasické energetiky. Divizi klasická energetika pak na místě zastupovali Jan Barnat, manažer útvaru Řízení výroby, a Zdeněk Kustl, vedoucí útvaru Havarijní připravenosti a požární ochrany. Oba prakticky vyslovili stejné přání, aby darovaný Mercedes Benz SPRINTER sloužil dobrovolným hasičům z Mlazic co nejdéle a výjezdů k zásahům měl co nejméně.