Tiskové zprávy str. 1
Pád Bohemia Energy odstartoval před dvěma lety energetickou krizi. Zodpovědnost a spolehlivost dodavatelů zákazníci musí řešit i v současnosti
Téměř jednomu milionu klientů oznámila přesně před dvěma lety Bohemia Energy, že jim navzdory uzavřeným smlouvám přestává dodávat energie. Ukázalo se, že firmy ze skupiny Bohemia Energy spekulovaly na trhu a neměly pro své zákazníky nakoupenu elektřinu ani plyn. ČEZ a další dodavatelé poslední instance tak museli ze dne na den zajistit energie stovkám tisíc lidí, navíc v době, kdy ceny začaly prudce růst. Řada dalších společností také začala nuceně zákazníkům vypovídat fixované smlouvy a převádět je na vysoké spotové ceny. Zodpovědný nákup dodavatelů se od té doby stal jedním z důležitých témat debaty o spolehlivém zajištění dodávek pro zákazníky.
13. 10. 2023
Rok od začátku energetické krize: před rokem skončila Bohemia Energy a milion zákazníků začalo hledat dodavatele
Přesně před rokem se ČEZ a další dodavatelé poslední instance museli ze dne na den postarat o téměř milion zákazníků, kterým Skupina Bohemia Energy přestala dodávat energie. ČEZ se podařilo z režimu dodavatele poslední instance převést na standardní smlouvy 99 % těchto klientů. Více než 70 % z těch, kdo si jako nového dodavatele vybrali právě ČEZ, přitom na doporučení zvolilo fixaci energií na dva nebo tři roky, takže jsou chráněni před současnou vlnou rostoucích velkoobchodních cen.
13. 10. 2022
Konec DPI vyburcoval opozdilce k akci: třetina z nich už řeší novou smlouvu
Třetina bývalých zákazníků skupiny Bohemia Energy, kteří z režimu DPI u ČEZ Prodej nestihli odejít během půlroční lhůty do 14. dubna, už má zažádáno o standardní smlouvu. I zbývající opozdilci se stále ještě mohou vyhnout odpojení od elektřiny, pokud začnou situaci urychleně řešit. Řada zákazníků doslova na poslední chvíli z DPI odešla díky mravenčí práci pracovníků call center a zákaznických center a osobním pochůzkám.
22. 4. 2022
Režim dodavatele poslední instance pro bývalé zákazníky Bohemia Energy končí. ČEZ zvládnul převést na standardní smlouvu 99 % z nich
V polovině loňského října se český energetický trh otřásl v základech, když se téměř milion zákazníků kvůli náhlému konci Skupiny Bohemia Energy ocitlo bez dodavatele energií. Během listopadu a prosince tak měnilo dodavatele 10krát více zákazníků než obvykle. Obrovskému počtu klientů bylo potřeba okamžitě opatřit elektřinu i plyn. ČEZ Prodej jako dodavatel poslední instance (DPI), který převzal ze dne na den přes 373 000 nových zákazníků, okamžitě zmobilizoval veškeré rezervy. Nabral stovky interních i externích pracovníků do zákaznické obsluhy, na brigádu při zpracování agendy spojené s DPI chodili zaměstnanci z nejrůznějších částí firmy. Režim dodavatele poslední instance zafungoval velmi dobře a nikdo ze zákazníků se neocitl ani na okamžik bez dodávek elektřiny a plynu. Za půl roku se ČEZ Prodej podařilo převést 99 % ze zákazníků Bohemia Energy na standardní smlouvy, takže v DPI na konci zůstalo jen 2 157 z nich. Z toho je 432 podnikatelů a 1 725 domácností. Celkem 750 z těchto zbývajících odběrných míst nemělo během celého období žádnou nebo mělo jen minimální spotřebu.