Preambule
ČEZ Prodej, a.s., jako největší obchodník s energiemi v České republice si je vědom své role, kterou hraje ve společnosti a své odpovědnosti vůči zákazníkům, obchodním partnerům a dalším účastníkům trhu. S cílem nastavit transparentní férové a čestné podmínky a dále trh s energetickými službami kultivovat připravil ČEZ Prodej, a.s., tento etický kodex a zavazuje se, že se jeho ustanoveními budou jeho zaměstnanci řídit.
Tento etický kodex úzce vychází ze „Vzorového etického kodexu obchodníka s elektřinou nebo plynem“, který připravil Energetický regulační úřad a na některých místech pravidla chování obchodníka ještě zpřísňuje.
Etický kodex je souborem pravidel a postupů pro etické a profesionální jednání obchodníka se zákazníkem v postavení spotřebitele při zajišťování a poskytování dodávky elektřiny nebo plynu a souvisejících služeb včetně jednání vedoucího ke změně dodavatele elektřiny nebo plynu. V souvislosti se změnou dodavatele elektřiny nebo plynu obsahuje etický kodex rovněž základní pravidla a postupy jednání mezi obchodníky navzájem, pokud je takového jednání potřeba k realizaci práva zákazníka na změnu dodavatele elektřiny nebo plynu.
Cílem vydání etického kodexu je zvýšení informovanosti a ochrany zákazníků, zejména spotřebitelů, napomáhat jim porozumět povaze, ceně a obsahu poskytovaných služeb, jakož i podporovat prosazování korektních vztahů mezi obchodníkem a zákazníkem v postavení spotřebitele a zlepšení celkové úrovně obchodníky poskytovaných služeb.
Čl. I
Základní ustanovení
Obchodník při výkonu licencované činnosti dodržuje obecně závazné právní předpisy, zejména energetický zákon a prováděcí právní předpisy vydané k jeho provedení, zákon o ochraně spotřebitele a ustanovení o závazcích ze smluv uzavíraných se spotřebitelem podle občanského zákoníku. Obchodník dále jedná v souladu s pravidly a postupy upravenými etickým kodexem.
Při výkonu své činnosti postupuje s odbornou péčí a počíná si tak, aby jeho jednání v právním styku se spotřebitelem bylo poctivé a v souladu se zásadou zákazu ujednání porušujících dobré mravy. Obchodník postupuje vždy tak, aby bylo respektováno právo zákazníka na změnu dodavatele.