„On-line prohlídky VIRTUÁLNĚ V ELEKTRÁRNĚ jsme začali vysílat už v loňském školním roce, kdy školy skončily povinně na distanční výuce. Učitelé si ale koncept tak oblíbili, že ho ve velkém poptávali i letos, ačkoliv se už studenti vrátili zpátky do lavic. Vyhovuje jim zejména vysoká interaktivita, ale také časová flexibilita projektu – třeba taková škola z Ostravy se může během vteřiny přesunout do Temelína a navštívit nejstřeženější prostory jaderné elektrárny,“ vysvětluje Kateřina Bartůšková, vedoucí infocenter Skupiny ČEZ.
Právě o Temelín byl od startu projektu ve školním roce 2020/2021 největší zájem, celkem ho on-line navštívilo 26 958 lidí. Když k tomu přidáme jeho starší „sestru“ v Dukovanech, s jadernou se energetikou virtuálně seznámilo téměř 51 000 zájemců z řad škol, veřejnosti, ale i z dětských domovů nebo domovů pro seniory, kterým jsou on-line prohlídky rovněž určeny.
„Symbolickou tečkou pro letošní rok byla návštěva tří škol z Března, Prahy a Olomouce, které vyhrály výlet do pražského televizního studia, odkud prohlídky vysíláme. Pro děti jsme připravili pestrý program. Čekal je energetický workshop plný fyzikálních pokusů zaměřených na obnovitelné zdroje nebo virtuální realita. Kromě toho si mohly přímo ve studiu na vlastní kůži vyzkoušet, co obnáší role jednotlivých členů televizního štábu. Už teď se těšíme na pokračování Virtuálně v elektrárně v příštím školním roce,“ dodává Bartůšková
Než se vrátíme na scénu virtuálně, mohou zájemci o energetiku navštívit naše infocentra u vybraných elektráren. Rádi je přivítáme na devíti místech po celé České republice. Všechna infocentra jsou již otevřena v plném rozsahu a bez omezení, více informací o prohlídkách najdete na: www.cez.cz/infocentra.