„Mnoho klientů stále preferuje osobní kontakt, nebo jejich požadavek je natolik specifický, že je nutno tuto záležitost vyřešit osobně popřípadě ve spolupráci s ostatními techniky. Chceme trvale zlepšovat dostupnost a kvalitu služeb, které našim klientům poskytujeme,“ vysvětluje důvod otevření TKM Vladimír Budinský, místopředseda představenstva ČEZ Distribuce. „V dlouhodobém plánu máme zřídit i další technická konzultační místa v ostatních regionech,“ dodává Budinský.
TKM bude otevřeno pět dní v týdnu. V pondělí a středu bude otevírací doba od 8 do 17 hodin, v úterý, čtvrtek a pátek od 8 do 14 hodin. Obsluha TKM nabízí všem klientům profesionálně vyškolené zaměstnance, kteří pomohou s požadavky týkající se distribuční problematiky. TKM nebude řešit obchodní záležitosti, ty musí klienti řešit se svým obchodníkem.
Jaké požadavky se na TKM budou řešit:
- žádosti o připojení, změnu příkonu,
- přeložky distribučního zařízení,
- nahlášení poruchy,
- informace o odstávkách elektřiny,
- vyjádření ke stavbě, územnímu plánu a projektové dokumentaci,
- zaizolování či odizolování vedení,
- ořezy stromoví v blízkosti vodičů,
- požadavek na vytyčení kabelového vedení v terénu,
- dotazy na spínání HDO,
- požadavky na odplombování či zaplombování odběrného místa,
- dotazy technického charakteru a další.
Otevření TKM je další krok ČEZ Distribuce ve zlepšování obsluhy svých klientů. Spustila bezplatnou kontaktní linku 800 850 860 pro hlášení poruch a řešení distribučních požadavků. Pro všechny klienty z řad domácností a podnikatelů spustila nový on-line portál pro komunikaci s distributorem - distribuční portál zvaný DIP. Ten nabízí řadu užitečných informací o odběrném místě. Nově také zprovoznila jako první provozovatel distribuční soustavy v České republice systémové rozhraní ESB (Enterprise Service Bus), které umožňuje přímou komunikaci mezi systémy distributora a obchodníka.