„Dosud jsme odstávky oznamovali dle energetického zákona patnáct dní předem způsobem v místě obvyklým, tedy například vylepováním plakátů či na našich webových stránkách. Věřím, že nový způsob nejen zkvalitní naše služby, ale také usnadní život všem našim klientům, ať již z řad domácností či podnikatelů,“ říká Radim Černý, člen představenstva ČEZ Distribuce.
Pro každé odběrné místo zvlášť lze sjednat jednu e-mailovou adresu pro oznamování plánované odstávky nebo jejího zrušení (storna) a jedno telefonní číslo pro oznamování předpokládané doby obnovení dodávky elektřiny po zjištěné poruše.
Možnosti sjednání služby jsou dvě, a to prostřednictvím registrovaného přístupu v Distribučním portále nebo prostřednictvím veřejné webové samoobslužné aplikace na www.cezdistribuce.cz/sluzba. Zde je nutné znát své zákaznické číslo (pro ověření je možnost zdarma zavolat na klientskou linku 800 850 860 nebo zaslat e-mail na info@cezdistribuce.cz). Klienti z řad domácností vyplní datum narození, podnikatelé IČO a dále pak číslo elektroměru nebo číslo odběrného místa nebo EAN. Povinné je uvést e-mail, na který přijde potvrzení o nastavení služby.
V případě poruch způsobených klimatickými jevy (zvýšená poruchovost či kalamitní situace) nejsou z důvodu neustálého vývoje situace a možného přetížení sítě operátorů SMS distributorem zasílány. Informace o poruchách jsou průběžně zveřejňované na internetových stránkách www.cezdistribuce.cz a komunikovány prostřednictvím dalších komunikačních kanálů.