„Působíme v sedmi krajích České republiky. Ze 48 měst a obcí se jich třináct nachází v Ústeckém kraji. Máme 7 500 odběrných míst, z nichž je téměř polovina v Ústeckém kraji, kde realizujeme i více než polovinu dodávek tepla z celkové roční výroby 8 000 TJ. Máme zhruba 4 500 zákazníků. Když z nich vyjmeme ty, kteří se starají o bytové fondy, dělá to v jejich případě 145 000 domácností. Dvě třetiny, tedy zhruba 90 000 z nich, se opět nacházejí v Ústeckém kraji. Už jen proto jsme zde v minulých letech vynaložili na investiční akce spojené s kvalitními, komfortními a ekologickými dodávkami tepla bezmála jednu miliardu korun,“ říká Petr Hodek, generální ředitel ČEZ Teplárenská, a. s. Jak dodal, od roku 2013 ovšem nezajišťuje společnost jen dodávky tepla, ale nabízí i provozování tepelných zařízení a další s tím spojené energetické služby, včetně dotačního poradenství.
Podle obchodního ředitele Radima Sobotíka vnímá ČEZ Teplárenská fenomén energetických úspor nejen jako příležitost k dalšímu svému rozvoji a možnost ušetřit investiční náklady při obnově dožitého zařízení, ale hlavně jako cestu ke spokojenosti odběratelů tepla. „Proto jsme se rozhodli propojit naše stávající aktivity se službami energetického poradenství a vytvořit tak komplexní nabídku pro naše zákazníky. Zároveň jsme schopni pro ně komplexně zajistit provoz jejich tepelného hospodářství. Naši pracovníci proto dokáží poradit i při řešení systému dodávek tepla na klíč,“ říká Radim Sobotík s tím, že ve finále je ovšem rozhodnutí o výběru řešení na jeho vlastníkovi. Ten pochopitelně hradí i náklady na inovaci tepelných rozvodů či vybudování nové výměníkové stanice, případně plynové kotelny. Může se ovšem s ČEZ Teplárenskou také dohodnout, že společnost vše zafinancuje a on jí pak smluvně domluveným způsobem náklady uhradí.
V Ústeckém kraji lze přitom najít hned dva příklady z nedávné doby, kdy vlastníci objektů řešili problém se zajištěním tepla, přičemž se prostřednictvím svých zástupců obrátili na odborné pracovníky ČEZ Teplárenské se žádostí o pomoc. Přímo v Ústí nad Labem se jedná o dvě sdružení vlastníků bytových jednotek na Růžovém paloučku. „Jsou to dva domy č. p. 10 a 12, oba s 16 byty. Prakticky jsme zde vše zajistili na klíč, tedy technické řešení, projekt, montáž a zprovoznění. Do prvního po rekonstrukci rozvodné sítě a vybudování nového výměníku nyní dodáváme prostřednictvím páry z Teplárny Trmice teplo s roční dodávkou 550 GJ. U druhého je to 580 GJ ročně. Jako vybraní provozovatelé a dodavatelé samozřejmě zajišťujeme pro majitele veškeré revize, údržbu, servis a dispečink,“ přibližuje František Macek z útvaru prodeje a marketingu ČEZ Teplárenské.
Druhým příkladem je 33 bytových jednotek v Rakovnické ulici v Děčíně. I tamní společenství nájemníků se obrátilo na ČEZ Teplárenskou se žádostí o pomoc. „Takže jsme jim zpracovali projektovou dokumentaci na kotelnu se dvěma plynovými kotli o výkonu 46 kW s výrobou až 800 GJ tepla ročně a jejich napojení na jednotlivé byty. Postarali jsme se také o výběrové řízení na dodavatele a dozorovali jsme realizaci projektu. Od loňského srpna se pak smluvně staráme i o provoz, dispečink, servis a údržbu celého zařízení,“ uzavřel František Macek.