8. 10. 2024

Digitalizace vzdělávání jako cesta k úspěchu. ČEZ v Brně slavnostně zahájil další ročník virtuálních prohlídek

Digitalizace je dnes už nedílnou součástí moderního vzdělávání a Skupina ČEZ jde tomuto trendu už několikátým rokem naproti. Významnou pozornost věnuje i Jihomoravskému kraji, kde pomáhá se vzděláváním potenciálních odborníků pro budoucí moderní provozy, mimo jiné i pro nový blok Jaderné elektrárny v Dukovanech nebo horkovod, který bude teplem jihomoravskou metropoli zásobovat. Na gymnáziu „Jaroška“ v Brně se proto dnes za účasti ministra dopravy Martina Kupky a člena představenstva ČEZ Tomáše Pleskače uskutečnilo pilotní vysílání unikátních on-line prohlídek Virtuálně v elektrárně, které začínají již svůj pátý ročník.

„Vláda moderní technologie a digitalizaci dlouhodobě podporuje na všech úrovních. Školství jako jedna z priorit našeho kabinetu se za poslední roky i díky spolupráci škol s firmami velmi posunulo. Nadchnout mladé pro technické obory, které budeme potřebovat jak v energetice, ale také v dopravě a dalších oblastech, je velký úkol, k jehož plnění přispívají i takové projekty jako je Virtuálně v elektrárně,“ říká ministr dopravy Martin Kupka

Virtuálně v elektrárně je unikátní vzdělávací program zaměřený na energetiku. Jedná se o interaktivní, živé prohlídky elektráren (Temelín, Dukovany, obnovitelné zdroje energie nebo Dlouhé stráně) a také distribuční soustavy. Prohlídky probíhají na dálku, není k nim tak potřeba nic víc než připojení k internetu, interaktivní tabule ve třídě a počítač. Vše probíhá přímým přenosem se živými průvodci.

Největší česká energetická společnost ČEZ má za sebou již čtyři ročníky prohlídek Virtuálně v elektrárně. Za tu dobu průvodci uskutečnili 3 166 prohlídek, kterých se zúčastnilo přes 140 000 návštěvníků, hlavně žáků a studentů. Šlo o bezmála 6 000 tříd z 2 900 škol. „Ideální je, když si dokážeme ve spolupráci se školami vychovávat mladé technické talenty už během jejich studia. Už nyní víme, že budeme v příštích letech potřebovat tisíce nových a odborně vzdělaných zaměstnanců. Skupinu ČEZ čeká nejen dostavba nových jaderných zdrojů, ale i rozvoj obnovitelné energetiky, dekarbonizačních projektů i využití nejmodernějších technologií v energetice. Podobné akce považuji za nedílnou součást naší celkové náborové strategie, abychom i v dalších desetiletích uměli zajistit energetickou soběstačnost a bezpečnost Česka,“ vysvětluje člen představenstva a ředitel divize nová energetika ČEZ Tomáš Pleskač.

Pilotní vysílání Virtuálně elektrárně se uskutečnilo na brněnském gymnáziu „Jaroška“. Škola je jednou z partnerských škol Skupiny ČEZ už od roku 2009 a je skvělým příkladem dobré spolupráce a přípravy nových odborníků. Žáci se v rámci aktivit Skupiny ČEZ účastní Jaderných maturit nebo exkurzí do provozů. Od roku 2019 na „Jarošce“ funguje také Oranžová učebna umožňující kvalitní a interaktivní výuku fyziky a technických předmětů. V rámci Skupiny ČEZ se rovněž uplatnilo hned několik studentů této školy.

Skupina ČEZ jako společensky odpovědná firma už více než 30 let podporuje vzdělávání dětí i učitelů v oblasti energetiky, učitelům dlouhodobě nabízí podporu při zapojování žáků do fyzikálních témat. Projekt Virtuálně v elektrárně tak perfektně zapadá do portfolia vzdělávacích aktivit ČEZ.