„Prokop Diviš je opravdu zajímavým programem už jen proto, že je motivačním pro všechny bez rozdílu. Záleží jen na snaze, píli a vlastní aktivitě žáků. Na finanční odměnu tak může dosáhnout doslova každý. Nejde tedy o motivaci, kdy si nějaká firma vybere jednoho, dva či tři adepty a s nimi uzavře nějakou smlouvu,“
Podle jeho dalších slov vyvolalo vyhlášení Motivačního programu Prokopa Diviše mezi žáky velkou soutěživost, u mnohých se zlepšil prospěch a celkově je lepší i takzvaná studijní bezúhonnost. Druhé pololetí školního roku bylo ovšem podstatně jiné, než ta v předchozích třech ročnících.
„Pandemie koronaviru a uzavření škol pro prezenční výuku přineslo distanční formu vzdělávání s řešením studijních zadání domácím samostudiem a následným vypracování zadaných prací přes počítače. To vše se ovšem neukázalo jako nějaké omezení, ale naopak jako příležitost. Motivační program byl tak pro nás i jedním z vodítek, kdo se studiu doma věnuje se stejným zanícením, jako by byl ve škole. Musím říci, že většina žáků mně v tomto směru nezklamala,“ dodal ještě ředitel školy a označil za velmi chvályhodné, že ČEZ Distribuce dlouhodobě podporuje technické vzdělávání a motivace žáků ke studiu technických oborů.
Motivační program Prokopa Diviše je vlastně o tom, že po celý školní rok sbírají budoucí elektrotechnici body podle toho, jak jim to jde ve škole i mimo ni, například v odborných soutěžích a dalších aktivitách nad rámec běžného studia. Hlavní motivací k dobrým studijním výsledkům je pochopitelně peněžitá odměna (16 000, 11 000 a 7 000 Kč, dle umístění na 1. – 3. místě, a to v každém od druhého ročníku výše) od ČEZ Distribuce. Jednoduše řečeno, každý kdo po celý školní rok splňuje určitá kritéria, má šanci uspět. Nejdůležitější je pochopitelně dobrý školní prospěch, dále aktivita během výuky, účast v programech a projektech pořádaných Skupinou ČEZ i těch dalších. Celoroční samozřejmostí pak bývá právě takzvaná studijní bezúhonnost. Tedy žádná snížená známka z chování či jiný postih za nekázeň a přestupky proti školnímu řádu.
Technické profese se v současné době potýkají s nedostatkem pracovních míst a nejinak tomu je i v oboru distribuce elektřiny. Jedním ze záměru organizátorů je proto motivovat mladé lidi ke studiu elektro oborů.
„Snažíme se tak podporovat technické vzdělávání a „vychovat“ si budoucí kvalifikované pracovníky již během jejich studia na středních či vysokých školách,“
„Pro obě skupiny absolventů máme přitom v nabídce zajímavá pracovní místa na pozici Praktikant nebo Absolvent. V rámci našich aktivit pak pořádáme pro studenty středních škol nejen Motivační program Prokopa Diviše, ale například i třídenní Distribuční maturity v Hradci Králové, Kladně a Ostravě.“
Těmi se pro školní rok 2019/20 v učebním oboru elektrikář – silnoproud stali:
- Petr Růžička
- Petr Přibyla
- Karel Maydl
v učebních oborech elektrikář a elektromechanik pro zařízení a přístroje:
- Tomáš Poláček
- Radek Černý
- Jan Mauer
ve studijním maturitním oboru mechanik – elektrotechnik:
- Michal Reitmaier
- Ivo Čermák
- Karel Klik