Zatímco v běžném roce cyklobusy pro temelínské zaměstnance fungují od začátku dubna, letos je ČEZ kvůli koronavirovým opatřením spustil o dva měsíce později. Odsunutý start cyklobusů se ale v zájmu zaměstnanců neprojevil a netradiční benefit využily desítky lidí.
„Cyklobusy do Temelína jsou pro nás kolaře super. Pro mě je to jeden z nejlepších bonusů od ČEZ a díky za něj,“
Zaměstnanci za netradiční službu neplatí, je bonusem v rámci jízdného. „Cyklobusy jsou fajn, nemusíme ráno šlapat do práce. Velké poděkování patří i řidičům, kteří jsou menším a slabším nápomocni při zavěšování a sundávání kol,“ doplňuje fyzik Pavel Hančl.
Před lety vedení elektrárny zavedlo přepravu kol pro své zaměstnance především kvůli jejich bezpečnosti. Odpoledne je mnohem lepší viditelnost a navíc cyklisté už nemusí nikam pospíchat. Mohou tedy jet po delší trase a vyhnout se hlavnímu silničnímu tahu. Vedle toho služba přináší i benefity pro životní prostředí. Podle údajů z Evropského parlamentu se totiž osobní automobily řadí mezi největší emitenty CO2. Na celkových emisích vytvořených v dopravě se podílejí 60,7 procenty. (https://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika).
„Pro nás je důležitá hlavně bezpečnost našich zaměstnanců. Ukazuje se také, že již při zapojení několik desítek lidí má tato služba i nečekané přínosy pro životní prostředí,“
Držáky na kola má Jihotrans umístěn na pěti z deseti linek zajišťujících návoz zaměstnanců ČEZ do Temelína z Českých Budějovic. Tradičně nejvíce využívaná byla linka z Českých Budějovic s nástupní stanicí sídliště Máj - Milady Horákové. Tou bylo každý měsíc přepraveno průměrně 40 jízdních kol. Celkově od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy 5 292 jízdních kol.