Mezi prvními přispěvovateli Nadačnímu fondu Mathilda byla ve čtvrtek 18. srpna Petra Matějková, konzultantka Zákaznického centra Skupiny ČEZ v Liberci.
První dobročinnou kasičku nainstalovala Skupina ČEZ ve svém Zákaznickém centru v Praze 8. Postupně k ní přibyly nebo ještě přibydou kasičky v Zákaznických centrech v Plzni, Ostravě, Liberci, Olomouci, Kladně, Ústí nad Labem, Hradci Králové, Karlových Varech a Trutnově. S nápadem přišli čtyři zaměstnanci ČEZ, kteří Nadačnímu fondu Mathilda jezdí pravidelně pomáhat v rámci firemního odborného dobrovolnictví.
„Dobročinné kasičky nejsou zdaleka naším prvním společným projektem s Nadačním fondem Mathilda. Teď ale navíc zapojujeme i všechny naše zákazníky, kterým není lhostejná pomoc potřebným,“ říká Michaela Chaloupková, lídr CSR aktivit Skupiny ČEZ. Energetická společnost přitom s fondem spolupracuje dlouhodobě. Dříve jej podpořila například při vybudování speciální počítačové učebny pro nevidomé a přispěla na chovnou fenu pro chov vodicích psů. Díky týmu odborných dobrovolníků z řad zaměstnanců ČEZ navíc letos získal 30 tisíc korun prostřednictvím zaměstnaneckých grantů Nadace ČEZ na letní soustředění majitelů vodících psů.
Nadační fond Mathilda využije příspěvky z kasiček na projekty usnadňující život lidem s těžkým zrakovým postižením. „Snažíme se propojovat ty, kteří potřebují pomoc, s těmi, co chtějí pomáhat, a lidmi, kteří vědí, jak na to. Kasičky v Zákaznických centrech Skupiny ČEZ jednoduchým způsobem spojují všechny tři popsané skupiny a moc těší, že podpoří naši dlouhodobou činnost s cílem zkvalitňovat život zrakově postižených klientů,“ uvedl Luboš Krapka, ředitel Nadačního fondu Mathilda, během instalace kasičky v Liberci.
Činnost Nadačního fondu Mathilda spočívá převážně ve výchově a výcviku vodicích psů, pomoci nevidomým hudebním talentům, vzdálené IT podpoře a pořádání počítačových kurzů, vydávání zvukového časopisu, péči o databázi elektronických knih a realizaci řady setkání a společenských akcí pro zrakově postižené. Více najdete na www.mathilda.cz.